The Great Ocean Road (Adelaide - Melbourne) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road (Adelaide - Melbourne) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road (Adelaide - Melbourne)

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

03 November 2007 | Australië, Melbourne

Hey,

Woensdag 31 oktober werden we om 6.20u opgepikt voor OZexperience, waar iedereen al stond te wachten. We hebben langer moeten wachten, omdat twee mensen niet op waren komen dagen :@
Na een goei uurtje rijden zijn we gestopt om cafeine bij te tanken en benzine natuurlijk ;-). Daarna zijn we doorgereden naar Old Bordertown, waar de toiletten gebouwd zijn van een "oude" gevangenis. Aan de rand van dit stadje hebben ze een broedcentrum voor witte kangaroo's oftewel albino's. Het was indrukwekkend om te zien, maar ook zielig dat ze deze dieren gevangen houden. In het wild zijn ze namelijk al snel prooi vanwege de witte kleur. Daarom zie je geen witte kangaroos in het wild. En natuurlijk zijn we weer eens gestopt bij de border van South Australia en Victoria. Deze borden waren niet zo mooi als op de reis van Alice Springs naar Adelaide, maja...
Snel weer terug de bus in en naar PINK LAKE gereden. Het meer gloeit paars op als de zon erop schijnt vanwege de ultraviolette straling op het water-/zoutopppervlak. We hebben in HORSHAM geluncht en Jen (onze tourguide) zei dat we de pies moesten proberen, dus heb ik een chicken en steak-mushroom pie gehad. Dat was erg lekker oftewel LOVELY :-). Dit moeten ze in Nederland ook gaan invoeren ;-).
En ja hoor, vandaag ook weer een hike gedaan (GRAMPIANS). Deze keer was de hike behoorlijk pittig. Hollow Mountain is erg berotst en steil omhoog. Maar het was zeker de moeite waard. Toen ik boven op de berg stond en naar beneden keek, kreeg ik toch wel even de bibbers. Dus pap, niet voor jou aan te raden ;-). Het uitzicht was erg mooi en indrukwekkend; je kon over het hele National Park heen kijken :-D. Het duurde ongeveer 2uur en rond 17u waren we pas klaar.
Snel doorgereden via Grampians naar de MacKensie Falls; grote watervallen. Hier zou ik de hele dag naar kunnen kijken!!! Het is een prachtig plaatje.
We moesten ongeveer 1km lopen naar beneden (=makkelijk), maar dat moesten we ook weer terug omhoog :-( (=erg steil en vermoeiend).
Als laatste zijn we doorgereden naar HALLS GAP, waar onze accommodatie was; een bunkerhouse. Lekker spaghetti gegeten, gedoucht en vroeg naar bed gegaan. Ik was kapot na de zware wandeling van vandaag :-|.


Donderdag 1 november
Om 6.00u opstaan, want om 7.00u gingen we wandelin in Halls Gap: Kangaroo Walk. Voor de 1e keer heb ik een kangaroo gezien met een Joey(=baby kangaroo). Echt schattig om te zien :-). CUTE!!!
Om 8.30u zijn we begonnen aan de Pinnacle Walk, die 5km is en 2uur duurde. Het was een ontzettend zware klim, vooral omdat het zo vroeg in de ochtend was. En ik nog steeds erg slecht slaap hierzo :-(. Het was best steil en smal soms. Dus mensen met hoogtevrees of claustrofobie kunnen deze hike beter niet doen ;-). Ik was al om 11.30u beneden, maar we waren pas om 12u compleet.
Naar Warrnambool gereden voor de lunch, toen de regen begon te komen :-(. Echt klote weer!!! We hebben bij SUBWAY een lekker broodje gegeten; erg lekker :-).
Om 14u begonnen aan de Great Ocean Road in Bay of Islands; mooie rotsen en uitzicht op zee was prachtig (erg indrukwekkend). Daarna Bay of Martrys, waar een mooie natuur omheen lag; rotsen en groene omgeving. Ik heb nog in de zee gestaan met mijn sneakers aan :-). Maar ik was niet echt nat hoor ;-). Het was koud en nat vandaag door de regen enzo.
Maar dat weerhield Tom niet van het zwemmen in de zee bij Peterborough Beach. Het water was ijskoud, zei hij. Tja, dat kan ik ook wel geloven, want paar weken geleden met mijn surfcursus had ik het koud in mijn wetsuit. De golven waren wel erg mooi bij het Peterborough strand.
Daarna naar London Bridge gereden, waar we in de zeikende regen naar gestaard hebben :-|. Ik vind het wel indrukwekkend hoe 3 meter rots door wind, regen en zee kan wegvallen.
Bij Lace Curtains heb ik een lange rots gezien met een gat/hol erin; raar, maar mooi. En de natuur zag er nu erg mooi uit(in de regen).
Razorback was geweldig; de rotsen in de zee en vooral 1 rots waar de meiden op moesten letten volgens Jen. Ik zal de foto zo snel mogelijk plaatsen ;-).
Om 18u een lekker warme douche genomen in Princetown. De Barbie was lekker en goed; kipburgers, aardappelpuree en groenten.
Om 19.30u zijn Arthur, Tom, Duits meisje en ik naar de sunset gaan kijken (ook al regende het nog steeds). Jen zei dat we geen sunset zouden zien, maar zo koppig als ik ben, wilde ik het met eigen ogen zien ;-).
Aangekomen bij de 12 Apostles, waar de sunset om 20u zou zijn. Om 19.45u zijn we naar de uitkijkplaats op de 12 Apostles gelopen en ja hoor: Arthur en ik hebben de sunset gezien. Het was erg mooi! Tom en Duits meisje waren al terug gelopen naar de bus, maar ik wilde perse wachten tot 20u. Het was zeker het wachten waard in de regen ;-) (zie foto).
Onze accomodatie was in Princetown met 8 inwoners. Het was een mooie locatie en een leuk huisje :-). Ik sliep met Hanna op een kamer met 1 stapelbed :-)


Vrijdag 2 november
Om 7.30u aangereden om naar Loch Ard Gorge te gaan; Eva Carmichael en Tom story over gezonken schip en liefde etc.
Het was een mooie en korte wandeling over het strand, in de grot, kerkhof en uitkijkpunt. We moesten via het strand de grot in, maar de zee testte ons uit. Een paar mensen zijn nat geworden, omdat ze op het verkeerde moment naar de grot liepen. Ik was als laatste die de grot uitkwam, toen een enorme golf eraan kwam. Ik haastte me en op 5cm afstand stopte de zee :-). Iedereen dacht dat ik doorweekt zou zijn, maar ik liet ze toch even wat zien toen ik bijna droog terugkwam :-) HAHA.
Na de ochtendwandeling zijn we naar de 12 Apostles gegaan, maar het was niet zo mooi als gisteravond. Het was erg mistig en bewolkt. We zouden een helicoptervlucht tegen betaling kunnen doen, maar helaas ging dit niet door vanwege het weer en de planning :-(.
Op weg naar het Otway National Park dan maar! Het was indrukwekkend hoe een regenwoud eruit ziet en op het hoogste uitkijkpunt (50meter boven de grond) stond ik nog niet gelijk met de bomen :-(. Alweer geen aanrader voor mensen met hoogtevrees, maar een geweldige ervaring hoor ;-).
Rond 13.30u kwamen we aan in Apollo Bay, waar we geluncht hebben (eindelijk, want ik verhongerde bijna). Ik heb voor het eerst FLAKE & CHIPS gehad (= haai). Erg lekker en aan te raden!!!
We zijn nog gestopt bij Cape Patton Lookout voor het mooie uitzicht op de baai. Uiteindelijk nog gestopt langs de kust bij Koala Cove, waar we van erg dichtbij (2m afstand) koala's gezien hebben. We hebben ze zelfs zien vechten en over straat zien lopen. Ook hebben we ontzettend mooie vogels gezien, maar ik weet niet hoe ze heten (soort papegaai-achtig), maar ik heb foto's hoor ;-).
Toen eindigde de Great Ocean Road in Aireys. Door Anglesea gereden en een vuurtoren gezien, waar blijkbaar een Engelse serie is opgenomen ofzo :-S. Langs Bells Beach(=geweldig voor surfers) gereden, omdat niemand wilde stoppen. Iedereen wilde shoppen in Torquay, waar Quicksilver, Ripcurl, Billabong en andere grote merken zitten. Daarna zijn we door de grote stad van Geelong gereden op weg naar Melbourne. Op de brug voor Melbourne heb ik mooie foto's kunnen nemen :-). Je ziet de grote industrie van veraf al staan.
Uiteindelijk waren we om 20.00u in BASE in st. Kilda, waar we verbleven :-).
Ik heb snel mijn bed opgemaakt en alles in mijn kamer gegooid. Daarna zouden we met de Ieren, Claus en Arthur ergens gaan eten. Maar dat kwam er niet van, want Sean ging bij Subway eten en ik wilde graag pizza hebben :-).
Dus zijn Claus, Arthur en ik pizza gaan eten. Het was superlekker!!! :-)
's Avonds nog een biertje gedronken bij Base en rond 00.00uur lag ik in bed :-)
Deze keer goed geslapen!!!


Kus en tot de volgende keer,


Lieke

  • 03 November 2007 - 09:16

    Maria En Sarah:

    Hoi Lieke
    Je schrijft zo beeldend dat we hier helemaal jaloers worden en ook zin krijgen in reizen. Prachtig wat je nu allemaal meemaakt en ziet. Geniet ervan (en fijn dat wij op deze manier mee kunnen genieten).
    Hier zijn we gewoon bezig met de dagelijkse dingen. Wel een nieuwtje: Jorg gaat op kamers. Hij zal zelf in een berichtje wel meer hierover vertellen. Heel veel plezier verder. Groetjes van ons allemaal. Veel liefs van je familie uit Roosendaal.

  • 03 November 2007 - 15:55

    Jan En Maya:

    Hoi Lieke,
    Als ik zo lees wat je schrijft in je dagboek, dan probeer ik voor de geest te halen wat jij ziet. Helaas lukt mij dat niet gezien het feit dat het geweldig mooi, groot en die verschillende kleuren moet hebben die wij hier niet kennen. Al 58 en jij vooraan in de 20. Juist ja. Maar ik heb hopelijk nog enge tijd te gaan en misschien kom ik dan ook verder als Spanje of Kroatië.
    Ga zo door.
    Groet Maya en Jan

  • 04 November 2007 - 20:40

    Ine En Esther:

    Hey meissie,
    Ik heb jouw site op de startpagina van ons pap erbij gezet, dus nu kunnen zij ook op een makkelijke manier jouw avonturen volgen en een berichtje plaatsen.
    Heel veel plezier nog en we kijken erg naar je volgende verhalen uit. Geniet ervan!
    Ik mis je wel tijdens het stappen hoor, dus als je terug bent gaan we het meteen goed vieren. Jij komt volgens mij daar in ieder geval niks te kort ;)

    Veel liefs en groetjes
    je familie uit Dommelen

  • 06 November 2007 - 10:11

    Lieseth:

    Lieke,het is geweldig om te lezen hoe je steeds weer verwonderd bent over de natuur. Gelukkig blijf je eigenwijs, zodat je doet wat je wilt, ik had ook niet anders verwacht.
    Dikke kus, je mammie

  • 07 November 2007 - 11:01

    John Bergmans:

    Beste lieke, hartstikke tof dat jij het zo naar je zin hebt aan de onderkant van de wereld.Ik vind het prachtig om de reis op deze manier een stukje mee te maken.Geniet met volle teugen,ik kloot hier wel aan in dit koude kikkerlandje.
    xxxx en groeten,
    John Bergmans.

  • 20 November 2007 - 08:58

    Anouk Slikkerveer:

    Hallo Lieke

    Leuk om al die berichten van jou te lezen. Je beleeft heel wat. Het valt me wel op dat het andere eten je daar goed bevalt. Al het bewegen wat je daarnaast doet zal geen effect hebben op je gewicht denk ik zo. Ik denk dat je nog jaren en jaren kunt teren op al deze belevenissen in korte tijd. Zo ver ik het begrepen heb houden de avonturen voorlopig ook nog niet op. Geniet ervan en fijn dat je het met ons wilt delen.

    Groetjes uit het o zo druilerige nederland van Anouk Slikkerveer (een tennismaatje van jouw moeder)

  • 23 November 2007 - 13:54

    Jacqueline En Jo:

    Hallo Lieke,
    We hebben van jullie pa het webadres van
    je gekregen en hebben gemerkt, dat je al
    heel wat van de wereld gezien hebt en
    zeker nog veel meer prachtige ervaringen
    zult opdoen.
    Je gaat er veelal in groepsverband op uit
    en dat is ook leuk en veiliger.
    Wat voor groep het is weten we niet maar
    horen dat nog wel.
    Wij wensen je een heel fijn periode toe
    van ervaringen en wetenswaardigheden opdoen,natuurschoon bekijken enz. maar
    vooal ook een prettig en leuk verblijf.
    Groetjes.

  • 04 December 2007 - 14:12

    Lyd:

    Sportief weekje meis! Echt geweldig! Als ik dit allemaal zo lees wordt ik wel jaloers! Krijg zo'n beetje skippy gevoel, of zijn ze niet zo lief? Misschien beetje naiëve vraag ;)

    Owja waarom heten die lui Kiwi's?
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Hey people, Nu ik mijn HBO studie Personeel en Arbeid heb afgerond, neem ik de kans om meer van de wereld te zien. Ik vertrek vanuit Nederland naar Australië, waar ik in Sydney land. Van daaruit ga ik vanuit het zuiden naar het noordoosten verder reizen. Na Australië wil ik misschien nog naar Nieuw-Zeeland, Indonesië en Thailand. Dus ik heb plannen zat!!! Groetjes, Lieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 26231

Voorgaande reizen:

12 September 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: