Melbourne Cup - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu Melbourne Cup - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu

Melbourne Cup

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

08 November 2007 | Australië, Melbourne

Hi Mates,

Toen ik aangekomen ben in Melbourne heb ik het rustig aangedaan. Ik had mijn slaap hard nodig. Ik ben naar de St. Kilda pier geweest om de pinguins te zien :-). En jawel hoor, ze waren daar. Tussen de rotsen waren ze verstopt. Echt mooi om te zien!!! Ze zijn maar klein, denk nog geen halve meter lang. Maar ze zijn wel verrekkus snel, vooral in het water. Ik wilde een foto maken, maar de pinguin kwam al de kust opgewaggeld. :-)
Dus ik hoefde nu niet meer naar Philip Island.

Verder heb ik de eerste dagen in Melbourne op het internet en bij jobcenters gezocht naar werk. Helaas kon ik mijn CV niet doorsturen, want er was iets mis met mijn USB-stick. :-(


DINSDAG 6 NOVEMBER
THE MELBOURNE CUP

We zouden met 7en naar de Melbourne Cup gaan, maar de Ieren wilde al erg vroeg gaan. Daarom ben ik met Arthur om 11uur gegaan en rond 12.00uur waren we bij de paardenraces. De rest (Sean, Sinead, Natasha, Colette en Hanna) waren er al.
Het was een drukte van jewelste. Ik denk dat er wel honderdduizenden mensen op de Melbourne Cup afkwamen. Dat was dan ook de reden dat we de Ieren niet konden vinden; we hebben op en neer gesmst, maar zagen elkaar niet. Het was jammer dat we ze niet gezien hebben.
Ik heb ontzettend veel lol gehad; hoe mensen zich kleden en gedragen. Iedereen zit al vanaf 10uur sochtends aan het bier en dat gaat de hele dag door dan. En de een heeft een t-shirt met shorts aan en de ander is in gala style (jurk, make-up etc.). En ik dacht dat ik in jurk moest komen, want dat hadden de Ieren gezegd. (zie foto)
De paardenrace was geweldig om te zien; helaas waren we te laat met "the bet". Als Arthur had gewed, dan had hij een hele hoop geld gewonnen. We hadden namelijk onderling gewed en hij had op het goede paard gewed.
Tijdens de Cup-race begon iedereen op te leven: juichen, aanmoedigen, schreeuwen etc. etc. Het was een geweldige dag met natuurlijk bier drinken en vet eten ;-)
Het enige klote was dat mijn schoenen pijn deden, dus heb ik ze maar een halve dag gedragen. We liepen toch op gras en de zon scheen, dus het was een mooie dag!
Rond 17.00uur zijn we terug gegaan naar St. Kilda (hostel) en heb ik mijn flipflops/thongs/slippers (het is maar hoe je ze wilt noemen) aangetrokken. Bij Base hebben we gewacht op de rest, maar wij hadden zo'n honger dat we al zijn gaan eten. Een lekkere vispizza!!!
Uiteindelijk kregen we van Sean een sms dat hij in de Elephant and Wheelbarrow zat, dus zijn we daar naartoe gelopen. Hanna was daar ook en een vriendin van haar. We hebben gezellig zitten kletsen, gezopen en gedanst, want er trad een band op. Het was super!!! :-)
Ik heb van 13u tot 2u aan het bier gezeten. Ik was blij toen ik in mijn bed lag (ik ben gewoon neergeploft).Ik wilde niemand wakker maken, dus ik had het licht niet aangedaan. Ik wist alleen niet meer waar ik al mijn spullen neergezet had, dus op een gegeven moment stapte ik op een fles en PLOF daar lag ik op de grond. Gelukkig had niemand het gehoord :-). Ik wilde gaan slapen, maar dat ging niet zo 1 2 3 (iemand lag te snurken). Ik lag ongeveer 5 minuten in bed, toen ik alles begon te voelen. Jawel hoor, Lieke was zat!!! Gelukkig lag ik al in mijn bed en viel ik al snel in slaap.
Wat kan het leven soms toch mooi zijn!!!

Woensdag 7 november
Ik moest om 8uur al opstaan, omdat ik om 9uur met werken voor accommodatie begon. Ik had wel lekkere pancakes als ontbijt :-). Ik moest de linnen wassen, opvouwen en in de kast opbergen. Verder moest ik de koelkast met alcohol vullen en de keuken poetsen. Ondertussen heb ik ook boodschappen gedaan voor Coffee Palace(=hostel). Ik kreeg zelfs lunch van de eigenaar: Anthony :-). Lekkere lunch!!!
's Avonds kreeg ik van Arthur te horen dat zijn nichtje misschien wel een baan voor me had :-).
Dus ik heb donderdag gebeld naar DATACOM IT; man van het nichtje van Arthur werkt daar. En ik kon vrijdag al beginnen.
Ik vond het helemaal geweldig dat ik toch in zo'n korte tijd een baan heb kunnen vinden :-) :-) :-)

Oke, dit was het weer voor effekus.
Jullie horen mijn werkverhaal in het volgende bericht wel ;-)


Groetjes en dikke kus (K) uit Melbourne,


Lieksku pieksku 8)

  • 04 December 2007 - 13:58

    Lydia:

    Wow mooie jurk liek! Looking good!Het stelt me ook gerust dat je niet uber bruin geworden bent! ;)

    zo te zien vermaak je je nog prima daar :) Toppie!

    Liefs Lyd

  • 20 December 2007 - 08:09

    Bobbel:

    Lieke zat ? Dat heb ik nog nooit meegemaakt ........ ;)

  • 17 Januari 2008 - 15:16

    Lieseth:

    prachtige jurk, groen, echt jouw kleur, maar is dat rood op die laatste foto ook jouw kleur?

    liefs mammie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Hey people, Nu ik mijn HBO studie Personeel en Arbeid heb afgerond, neem ik de kans om meer van de wereld te zien. Ik vertrek vanuit Nederland naar Australië, waar ik in Sydney land. Van daaruit ga ik vanuit het zuiden naar het noordoosten verder reizen. Na Australië wil ik misschien nog naar Nieuw-Zeeland, Indonesië en Thailand. Dus ik heb plannen zat!!! Groetjes, Lieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 26233

Voorgaande reizen:

12 September 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: