NZ => Northern Island - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu NZ => Northern Island - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu

NZ => Northern Island

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

11 December 2007 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

New Zealand, the Northern Island

Op 30 november 2007 ben ik van Sydney naar Auckland gevlogen. Op het internationale vliegveld in Sydney stonden super lange rijen om in te checken. Blijkbaar had ik mijn e-ticket moeten uitprinten, dus dat heb ik alsnog daar laten doen :|. Anders had ik niet aan boord van het vliegtuig gemogen. Ik vind het een stomme regel, want met je paspoort, naam en gezicht kunnen ze toch zien dat jij degene bent die de vlucht geboekt heeft ;-). Ik heb ook nog eens vertraging van 1uur gehad, wat inhield dat ik pas om 23.30u op het vliegveld in Auckland aankwam. Gelukkig ging de security check erg snel, zodat ik om 00.00u in mijn hostel was. Helemaal uitgeput, maar ik was er. Ik heb snel een douche genomen, iedereen wakker gemaakt en ben gaan slapen, want de volgende ochtend begon mijn reis door het Noordereiland van Nieuw Zeeland om 6.30u!!! :-S

Zaterdag 1 december
Als eerste zijn we naar Mount Eden geweest; lookout over Auckland. Nu heb ik tenminste nog iets van Auckland gezien :-). Mount Eden is een uitgestorven vulkaan en je hebt een geweldig uitzicht over Auckland.
Op weg naar Coromandel zijn we nog door Thames gereden, omdat we daar 2 meiden moesten oppikken en we hebben 2uur lang moeten wachten onderweg. Er was een heel ernstig motorongeluk gebeurd. De helicopter moest de motorrijder komen ophalen :-S. De motor was total loss.
Voordat we in die file terecht kwamen, hebben we een groepsfoto gemaakt bij een KIWI bord en we hebben boomknuffelen gedaan, want dat brengt blijkbaar geluk. Uiteindelijk bleek het dus ongeluk te brengen, omdat we 2uur in de file stonden vanwege het ongeluk :-(.
Tijdens de busreis hebben we stoelendans gedaan; je moest met iemand praten die je niet kende en na 10 minuten moest je hem/haar voorstellen. Hierdoor heb ik Andy leren kennen: hij komt uit Manchester, heeft een sabbatical genomen en zit in de IT business.
Uiteindelijk kwamen we dan aan in Haihei Beach en direct doorgereden naar onze accommodatie. Hier konden we kiezen om een wandeling te doen of te gaan kayaken. Ik heb voor de wandeling naar Cathedral Cove gekozen. Het was zeer de moeite waard om deze stevige wandeling te doen!!! Het uitzicht over de zee en baaien is geweldig en het lopen over het strand bij Cathedral Cove is heerlijk. Ik heb 2uur over de wandeling gedaan, inclusief het maken van foto's onderweg ;-). Hahahahaha!
Na de wandeling ben ik nog voor een duik in de zee naar het strand gegaan. Het was best koud in mijn bikini (bbrrr), maar het was heerlijk en verfrissend om in de zee te zwemmen :-). In de avond hebben we met z'n allen een BBQ gehad. Het was overheerlijk. Karlyn, onze tourguide, kan goed barbequen ;-). We hadden zelfs een toetje :-)

Zondag 2 december 2007
In de vroege ochtend zijn we naar Hot Water Beach gegaan, omdat we dit gisteren niet konden doen. We hebben een gat in de grond gegraven voor een heet waterbad te hebben. We hebben veel lol gehad; ik heb zelfs mijn voeten verbrand aan het water; het was zo ontzettend heet(gloeiend zelfs) na 20cm graven!!! Ik heb me wel lekker kunnen opwarmen in het hete water :-).
Daarna zijn we doorgereden naar Hamilton, waar de beroemde frisdrank van Nieuw Zeeland staat; Lemon & Paeroa ;-). Daarna doorgereden naar de geweldige Bridal Veil Falls. Het zijn mooie, hoge watervallen! Binnen een kwartier na de watervallen kwamen we aan in Raglan. Daar hebben we ons snel moeten omkleden, omdat sommigen wilden gaan surfen (ik ook!). Ik had geen wetsuit nodig, want ik had al in de zee gezwommen in mijn bikini. Dusja... Het surfen was super leuk, alleen ging het niet zo geweldig. Ik heb zo'n 2uur lang gesurfd :-). Toen we terugkwamen bij onze "huisjes" ben ik gaan douchen; ik wist niet hoe de douche werkte, dus moest ik het aan iemand vragen (nee, ik ben niet blond). En ik had ook nog eens een ontzettend koude douche :-(. Echt klote! Rond 21.30u moest ik mijn eten nog koken :-S, maar mijn maaltijd smaakte geweldig :-). Ik ben nog met Lauren gaan kijken naar de GLOWWORMS (helaas kan ik ze niet fotograferen) en het is schitterend om deze wormen te zien. Ik heb ook nog pool gespeeld tegen Andy om een massage te winnen, maar helaas verloor ik. Dus moest ik de massage geven :-(. En ik had de massage hard nodig! Dus pap, bereid je maar voor als ik thuis kom ;-)

Maandag 3 december
In Raglan was een plaats waar 4 gekarfde stenen beelden staan, die Noord, Oost, West en Zuid betekenen. Erg mooi!
In een stuk doorgereden naar Waitomo, waar iedereen kon kiezen tussen raften, grot varen (verschillende opties) of quad rijden. Natuurlijk heb ik gekozen voor QUAD rijden :-). Ik wilde het avontuur opzoeken. We waren maar met 3en. Het was in het begin nogal moeilijk om te sturen (echt zwaar joh), maar na een goeie 10minuten kreeg ik het door en wilde ik zo hard mogelijk gaan. Het uitzicht onderweg was geweldig!!! Het was op het terrein van een boerderij, maar de heuvels en verschillende "landschappen" waren erg mooi.
Na Waitomo zijn we op weg gegaan naar Maketu, waar ons de Maori cultuur te wachten stond. We hebben de verschillende dansen en het welkomst "nummer" gezien. Het was een hele ervaring om dit mee te maken; ze dansen namelijk best agressief, maar dat heeft met hun geschiedenis te maken (om de vijand weg te jagen met dansen). Daarna waren we zelf aan de beurt om te dansen => HAKA. Het was grappig en leuk. Ik had er zelfs erg veel plezier in om met de poi te swingen. De poi is een soort van bal aan een touwtje, die je ronddraait. 's Avonds hebben we gekaart(cheating); Andy, Karlyn, Marieke, Alison, Lauren en ik).

Dinsdag 4 december
In de ochtend zijn Marieke, Andy en ik naar Whakarewarewa gegaan; een Thermal Village in Rotorua. Het was super! De stank was niet te harden vanwege de mudpools. We hebben alle kraters gezien en natuurlijk de geiser die omhoog spoot met heet water. Het water in de meren is meer dan 100 graden Celsius, dus je verbrand levend. Als lunch hebben we een echte HANGI maaltijd gehad. Hangi=de manier waarop het eten bereid wordt.
In de middag hebben we ZORBING gedaan :-). Zorbing = een plastic bal met water in de binnenkant waar je in zit/ligt en met een "track" naar beneden gerold word. Je kan kiezen tussen recht naar beneden, zigzag of met meerdere personen in zo'n bal. Ik heb de zigzag track gedaan. Het was geweldig!!! :-D
Je wordt op en neer geschoven en je bent je hele richtingsgevoel kwijt.
Dit was 1 van mijn geweldige ervaringen van deze dag, maar ik heb er nog meer!!!
In de namiddag ben ik namelijk gaan SKYDIVEN!!!
Ik was erg zenuwachtig, maar toen ik in het vliegtuig zat ging het allemaal erg goed (geen zenuwen meer). Alleen toen ik op de rand zat en ik echt uit het vliegtuig moest springen, begonnen de zenuwen weer op te spelen. Maar het was AMAZING, AWESOME & WICKED!!! :-) :-) :-)
Ik zou het zo nog een keer doen; dat was ook het eerste wat ik zei toen ik geland was. "Kan ik nog een keer gaan?"
En dan is er nog een derde verrassing: ik werd in een limousine naar het hostel gebracht. De eerste keer voor mij!!! :-)
Deze dag was helemaal geweldig, het kon niet meer stuk.
Ik heb trouwens een dvd van mijn skydive, dus wees gerust: JULLIE KRIJGEN MIJN SKYDIVE LIVE TE ZIEN OP DVD ;-)
's Avonds zijn we uit eten gegaan en hebben pool gespeeld. Op de terugweg zijn we te voet naar het hostel gegaan, omdat het erg dichtbij was. Dit hadden we beter niet kunnen doen. Er was een irritante man, die Karen en Kim aansprak en ons bleef volgen. Toen wij weer aanliepen, kwam hij achter ons aan en greep Andy bij zijn kraag en smeet hem op de grond. Het was bijna tot een gevecht gekomen, maar Andy was zo slim om het verbaal op te lossen. Hij heeft daarna de politie gebeld en is met de politie agent in de auto rond gereden om deze man te zoeken. Helaas konden ze hem niet vinden, maar hij was berucht in de stad. Gelukkig was iedereen nog heel!!!

Woensdag 5 december
Vandaag mis ik Sinterklaasavond :-(.
We zijn vroeg opgestaan om naar de Tongariro Crossing Track te gaan. Het was een ontzettend zware hike, maar erg mooi. Ik heb genoten van de verschillende uitzichten. We waren om 9.30u begonnen met de hike en Marieke en ik kwamen om 15.30u aan bij het eindpunt van de hike :-). We hebben er dus 6uur over gedaan en dat was lang genoeg ;-). Ik kreeg op het laatste stuk last van mijn lies, waardoor ik meer tempo maakte. Ik wilde bij het eindpunt zijn. De hele hike was 18,5km lang.
's Avonds heb ik een lekkere kipwrap gegeten, een aantal Lager Lime (=bier met lime siroop) en een drinking game gespeeld (met Alison, Danielle, Arthur, Johann, Andy en Daniel). Het was leuk en gezellig!

Donderdag 6 december
Op weg naar Wellington hebben we "Gomboot throwing" gedaan. Dat is het zo ver mogelijk weggooien van regenlaarzen. Ik was de winnaar :-).
In de middag hebben we ergens gestopt voor fish 'n chips. Heerlijk, zo'n vette hap af en toe! Rond 17.00u kwamen we in Wellington aan en hebben we een mini rondleiding van Karlyn gekregen; gestopt en foto's gemaakt bij de Mount Victoria Lookout. Eenmaal aangekomen bij YHA hebben we alle onze spullen in de kamer gegooid en zijn op zoek gegaan naar een kado voor Karlyn, want hij gaat niet mee naar het Zuidereiland :-(.
's Avonds zijn we in een Mongools restaurant gaan eten. Het was een soort van wokken, maar dan op een BBQ. Het was heerlijk!!! :-). Tijdens het etentje hebben we Karlyn zijn kado gegeven: een woordenboek en een kaartje waarin we allemaal iets geschreven hebben :-). Hij was hier erg blij mee; hij kon ermee lachen. Na het eten zijn we uitgegaan in een Engelse pub, want bij BASE accepteerden ze geen rijbewijs als ID :-(. Het was ontzettend gezellig in de pub; Karlyn heeft ons getrakteerd op een shot :-). Ik heb natuurlijk weer een potje pool gespeeld en verloren :-(. Rond 23.00u gingen we naar het hostel en ik ben nog gaan douchen en lag om 00.00u in bed.

Vrijdag 7 december
Om 6u opgestaan, want om 7.15u kwam een shuttlebus ons ophalen voor de ferry naar het Zuidereiland. Helaas was de shuttlebus al helemaal vol en moesten we wachten. Maar Karlyn was zo lief om ons te brengen.(hij ging terug naar Auckland, maar zette ons af bij de ferry). Het is echt een schatje!!! :-)
Toen we aankwamen bij de ferry, hadden we vertraging. Uiteindelijk hebben we er 4uur over gedaan, terwijl het eigenlijk 3uur had moeten duren. Het weer was erg hevig. En in Picton stond de STRAY bus al een hele tijd op ons te wachten. Oeps!!! Maar we konden nog mee :-)

Oke mensen, dit was mijn verhaaltje weer over het Noordereiland!!! Laat maar weten wat jullie ervan vinden ;-)

Dikke kus en knuffel vanuit het Zuidereiland in Nieuw Zeeland,

Lieke


-----------------------------------------

For my English-speaking friends ;-)

Hey,

30th November I flew from Sydney to Auckland. At the incheck balie was a huge queue and there was a delay, so I spent almost a half day at the International airport in Sydney :-(
Finally, I arrived in Auckland at 11pm and the shuttlebus was weating to bring me to my hostel. I took a shower and woke everybody up in my room. Oeps!

Saturday 1st December
At 6.30am my journey through New Zealand started. The STRAY bus came and picked me up.
The first thing that we did was going to the Mount Eden Lookout to see how Auckland looked like in the morning. I was really glad :-) they did that, because otherwise I didn't see anything about Auckland. Mount Eden is a vulcano.
After the nice view, we drove to Thames to go to Coromandel. In Thames we had to pick up two girls. On our way to Coromandel, we made a group picture at a sign with KIWI on it and we did tree hugging (it brings goodluck). After the tree hugging we got stuck in the traffic, because there was an accident. A motorbike was hitten by a car or something like that. It took 2 hours before we could go further :-(, because a helicopter had to arrive and pick up the one on the motorbike. It was a heavy accident :-S.
During the bustrip to Coromandel we had to switch places; everybody had to talk to someone they didn't know. So Andy came and sit beside me. We talked about for 10minutes and after that we had to introduce the other one to the rest of the group. So I had to introduce Andy to the rest. Fortunately, I remember many things ;-).
At 5pm we arrived at HAHEI BEACH and went directly to our accommodation. The activity in that late afternoon was kayaking or doing the walk to Cathedral Cove. I did the walk. The view was amazing. I loved the walk and especially Cathedral Cove and walking over the beach. :-) The walk took about 2hours, but I enjoyed it very much. After I came back from the walk, I grabt my bikini and towel, went to the beach and went for a swim. The water was pretty cold, but it was refreshing :-). It was lovely to swim in the sea.
In the evening we all had a Barbie. The food was delicious and we even got a desert (bananacake with ice and strawberries) :-) :-) :-).

Sunday 2nd December
In the early morning we went to Hot Water Beach where we digged a hole in the ground searching for hot water. The water was really hot. I burned my feet in the water when I was digging :-(. But after a while you get used to the hot temperature and I sat down in our own hot water tub :-). It was fun!!!
After our nice "bath", we drove to Hamilton to see the big soda Lemon & Paeroa. It's HUGE! After that we went to the Bridal Veil Falls; really big, beautiful waterfalls.
Within 15minutes we arrived in Raglan and we had to change clothes really quickly, because some people wanted to go for surfing, including me. I really sucked, but it was nice and enjoyed the surfing. I have to practice ;-). I surfed for about 2hours and after that it was time to go back to our "homes". I got a really cold shower, because the rest used the warm water :-(. About 9.30pm I cooked my dinner and played pool. I also went with Lauren to see the GLOWWORMS :-). Unfortunately, I couldn't take a picture of it. And because I lost with playing pool, I had to give a massage to Andy :-(. If I won, I got a massage, but yeah...

Monday 3rd December
In Raglan was a place where 4 Stone Carving Statues were: Norht, East, South and West. Very Beautiful!!!
After that we drove directly to Waitomo. We could choose between rafting, going into the caves(many options) or quad biking. I've chosen the QUAD biking :-). It was amazing; it was my first time. We only were with 3 people, so we could really enjoy it and see all the scenery.
We drove to Maketu for the Maori Culture. They performed for us; a welcome song and many more. After that we had to do the HAKA; kind of dance and stuff like that. It was really funny to see us doing the HAKA. We had a great time, enjoyed ourselves and laughed. I really enjoyed the part of playing with the poi. The rest of the evening we played cards; a game called cheating.

Tuesday 4th December
In the morning Marieke, Andy and I went to Whakarewarewa; Thermal Village in Rotorua. It was great, except for the smell of the mudpools. We saw all the craters and the geyser. The geyser blew hot water. The water is more than 100 celsius there. We got a Hangi lunch. Hangi is the way of preparing food. Really special!!!
In the afternoon I did ZORBING. It's really good fun!!! Vicki, you have to do this ;-) I did the zigzag track and I lost my point of direction feeling :-S. It was WICKED!!!
And that's not all I did this day. I also did the SKYDIVE!!! :-) :-) :-)
That was really AWESOME, WICKED and AMAZING!!! After I landed I said: "Can I go again?"
And last but not least: They drove us to the hostel in a LIMOUSINE!!! :-)
In the evening we went out for dinner, played pool and talked about our skydives :-).
On our way back to the hostel, there was a man following us. He was really annoying. He threated Andy and threw him on the ground. I'm glad Andy was that smart to say to him to walk away with confident voice. And he walked away. After that we called the police and Andy went searching him with the police. They didn't found him unfortunately.

Wednesday 5th December
Today it's Saint Nicolaas day. I'm sad I miss this day at home, but yeah...
We went early in the morning to the Tongariro Crossing Track. It was a heavy hike, but very beautiful!!! :-) I really enjoyed the hike and the different sceneries. We started at 9.30am and finished at 3.30pm. The 6hours hike was long enough; the last part of the hike I got muscle pain :-( and wanted to go really fast down. The hike was 18,5km!!!In the evening I ate a really good chicken wrap, drunk a few beers and played a drinking game with Alison, Danielle, Arthur, Johann, Andy and Daniel. It was really fun!!! ;-)

Thursday 6th December
On our way to Wellington we stopped for "Gomboot throwing". It was fun!!! I won :-). In the afternoon we only stopped for fish 'n chips :-). Lovely!
At 5pm we arrived in Wellington at YHA, threw our bags in the room and went shopping for a present for Karlyn (our driver). He was really fun!!!
In the evening we went to a Mongolian restaurant and gave him the present (dictionary). He was surprised, but could laugh with it. :-)
After our dinner, we went out in a English pub, because a drivers license isn't a ID (in BASE). It was cosy, fun and relaxing!!! Around 11.30pm we went to the hostel. I took drunk a shower what was really good ;-). Try it!!!

Friday 7th December
We got up at 6am, because the shuttlebus picked us up at 7.15am for the ferry to the Southern Island. Unfortunately, the shuttlebus was full. But our lovely driver, Karlyn, was so nice to bring us to the ferry :-). He's such a cuty!!!
The ferry was delayed, because of the heavy weather. It took 4hours to go to Picton instead of 3hours. The STRAY bus was already waiting for us in Picton. But fortunatly they waited :-)

Okay people, this was my exciting story about the Northern Island. Let me know what you think about it ;-)

Kisses and hugs from the Southern Island in New Zealand,

Lieke

  • 11 December 2007 - 08:40

    Yvonne:

    Hoi Lieke, al weer even geleden dat ik wat heb laten horen! Gewoon jaloers...wat een achtbaan van indrukken waar je in beland bent. Awesome...om dat woord maar eens te gebruiken, ik geloof dat dit wel het beste omschrijft wat jij allemaal meemaakt.Dat je ook bent gaan sky-diven...en Zorbing, heb ik ooit op TV gezien. Ik denk dat als je eruit komt geen stap kan zetten zonder om te vallen.
    Lieke, wat on earth moet jij als je terug komt hier nog aan uitdagingen vinden....Rofra!!! komt het dichtst in de buurt, denk ik!
    Voorlopig doen wij het maar weer met onze volgende uitdaging.... de ballen in de kerstboom hangen! (huree)
    Enjoy,en ik ben benieuwd hoe jou kerst eruit zal zien,want nu ben je toch wel een beetje ver weg van 'mum en dad'en je lieve broertje, maar goed,uit deze verhalen maak ik op dat er ook heel veel leuke vriendschappen tegenover staan!
    Fijne Feestdagen, liefs Yvonne

  • 11 December 2007 - 11:05

    Elly V:

    Hoi Lieke,
    Net als Yvonne vind ik ook dat je super veel beleeft en meemaakt. In zo'n bal dat lijkt me lachen en skydiving lijkt me ook supergaaf. Nee daar kan zelfs Rofra niet aan tippen, misschien kunnen we als je terug bent toch eens kijken wat voor stunts wij aan ons pakket van outdoor activiteiten toe kunnen voegen vanuit het verre down under. Maar intussen,..... GENIET! Ook vanaf deze kant van earth toch plezierige feestdagen en we wachten met plezier weer op je volgende avonturen.
    Liefs, Elly V

  • 11 December 2007 - 18:04

    Jan Jansen:

    Weer een prachtige ervaring rijker. Ik lees je stukjes graag. Ga zo door. Hele fijne Kerstdagen en een gezellige jaarwisseling. Groetjes,
    Maye en Jan

  • 19 December 2007 - 15:13

    Marieke:

    he Lieke,
    ik kwam je site bij toeval tegen. moet eigenlijk werken, maar goed. ben benieuwd hoe het zuidereiland is? en hebben jullie de trip overleefd met Prince? is hij nou homo. groet Marieke (Stray Northern Island)

  • 20 December 2007 - 05:00

    Lieke (mezelf) ;-):

    Antwoord op je vraag Marieke:

    Het Zuidereiland is geweldig; mooie natuur, bergen etc. etc. Maar ik zal komende week eens mijn nieuwe verhaal posten ;-)
    We hebben de trip met Prince overleefd :-). Hij kan beter rijden dan Karlyn, ook al is Karlyn meer outgoing and fun.
    We hadden een leuke groep en iedereen kon overweg met elkaar, dus het was bijna elke avond feesten :-S.
    En... Prince is geen homo; heeft een vriendin.

    Groetjes,
    Lieke (vanuit Zuidereiland)

  • 17 Januari 2008 - 14:47

    Lieseth:

    geweldige mensen en een geweldige natuur om je heen. Kijk maar uit dat Engels niet je eerste spreek- en schrijftaal wordt, want dan durf ik mijn mond helemaal niet meer open te doen als we samen reizen. Ha, ha, ha.

    je mammie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Hey people, Nu ik mijn HBO studie Personeel en Arbeid heb afgerond, neem ik de kans om meer van de wereld te zien. Ik vertrek vanuit Nederland naar Australië, waar ik in Sydney land. Van daaruit ga ik vanuit het zuiden naar het noordoosten verder reizen. Na Australië wil ik misschien nog naar Nieuw-Zeeland, Indonesië en Thailand. Dus ik heb plannen zat!!! Groetjes, Lieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 26231

Voorgaande reizen:

12 September 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: