Surfing!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu Surfing!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu

Surfing!!!

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

12 Oktober 2007 | Australië, Sydney

Hoihoi,

Na mijn zware week in Leconfield was ik toe aan wat rust, dus heb ik het een paar dagen rustig aangedaan.
Ik heb wat rondgelopen; Darling Harbour en Art Gallery of NSW bezocht.
Dinsdag 2 oktober ben ik naar AIFS (=jobcenter) gegaan om een paar dagen te werken, maar ze hadden niets :-(
Toen ik donderdag naar Paddy's Market ging om souvenirs te kopen, werd ik gebeld of ik wilde werken (direct). Dus heb ik mijn spullen gepakt en ben naar AIFS gegaan. Van daaruit de trein naar Lindfield genomen om bij iemand thuis te werken.

Werkdag 2 & 3
Het hele huis moest er perfect uitzien, want zaterdag gaan ze het huis verkopen (=de auction).
De eerste dag(donderdag) bij Lisa (eigenaar huis) heb ik vanaf 12.00u tot 17.00u in de tuin gewerkt. Daarna heb ik tot 18.00u de was gestreken. Ja mensen, dat lezen jullie goed!!!
Lieke die de was strijkt, voor het eerst in haar leven. Maar het ging goed :-) Ik heb geen gaten in de lakens gestreken, maar wat is dat een klote werk zeg.
Oma, ik waardeer je nu nog meer!!!

De tweede dag(vrijdag) heb ik de hele veranda laten glimmen (met de hand en een sopje)!!! Meer had ik niet. Daarna heb ik het huis schoongemaakt (stofzuigen, vuile vlekken van de muur halen, bedden opmaken, koelkast uitruimen en schoonmaken etc.). Het was een lange dag, want ik heb totaal 9 uur gewerkt. Maar er was wel 1 pluspuntje: de LUNCH. Ik kreeg een kipwrap, pasteitje en koekje voor mijn harde werken :-). Tjee, wat was ik blij met die pauze.

In het weekend heb ik gechilld en ben ik uitgeweest. Zondag ben ik samen met Berend en Bobbie (2 Nederlandse jongens) naar de Worldbar gegaan. Het was super gezellig. Jongens, bedankt voor de leuke avond!!!
Ik weet nu misschien wat ik wil gaan doen, als ik terug ben in Nederland.


SURFCAMP
Maandag 8 tot donderdag 11 oktober heb ik geleerd om te surfen.
Maandag werden we om 8.00u opgehaald, maar ik moest eerst nog met de trein naar het ontmoetingspunt (dus om 6.00u opstaan). Het was een 2hour-drive naar Seven Mile Beach. Hier kwamen we aan op een camping, waar we verbleven in mooie "huisjes". We moesten ons meteen gaan omkleden, dus bikini en wetsuit aan en je slippers (oftewel thongs) meenemen.
In de ochtend lukte het me niet om op het surfboard te staan. Het is best moeilijk; elke keer viel ik eraf en kwam in de lekkere zoute zee terecht. Ik heb vooral veel nose-dives(=aan voorkant van surfboard vallen en dan water via je neus binnenkrijgen) gemaakt. In de middag lukte het me om op het surfboard te staan (dus na 2,5uur proberen, lukte het me) :-) Ik was zooooooo blij als een klein kind. Het is ook superleuk als je dan op het surfboard staat ;-).
I am the GOOFY ONE!!! Ik sta andersom op mijn surfboard dan normaal, vandaar dat ik een GOOFY-FOOTER ben. :-)
De regel was dat het om 22.00uur stil moet zijn, maar na een hele dag (4 uur totaal) surfen ben je zo moe dat je naar bed wilt.
Het enige nadeel was dat ik slecht geslapen heb :-( vooral vanwege de kou. (Mijn kamergenoten hadden allebei de ramen opengezet :@. Het was fucking freezing!!!)
Dinsdag hebben we 's ochtends 2 uur en 's middags 2 uur gesurfd. Alleen waren de golven niet geweldig en ging het dus bagger :-(. Het was wel leuk, maar dat kwam vooral door onze instructeur (Kurt). Hij maakte overal een grapje van, maar hij kon wel goed lesgeven (dus op een erg leuke, grappige manier) :-). Het enige nadeel van het surfen was, dat ik uitslag van het wetsuit kreeg bij mijn keel :-(
Tijdens het dinner hebben we de foto's bekeken van het surfen (=erg leerzaam). Guy (=begeleider) gaf aan dat ik een goede techniek heb :-). Dus ik was erg blij. Maar dat kunnen jullie misschien op de foto wel terugzien, wat een goede techniek ik heb 8)
's Avonds hadden we feestavond, dus hebben we drinking games gespeeld ( Roxanne-Red dress, Kings en "What the fuck" ). Het was supergezellig en na 22.00u zijn we naar de picknicktafels aan het strand gegaan om verder te drinken en te kletsen. Uiteindelijk lag ik om 00.30u in bed, want om 6.00u moest ik opstaan (als enige).
Maar mam, dat heb ik voor jou over hoor. Mijn mama was jarig, dus ben ik om 6.00u op woensdagochtend opgestaan om te bellen. Ik heb eerst een wandeling van 30min gehad, voordat ik de telefooncel gevonden had. Maja, ik was blij om mijn mama aan de telefoon te hebben en te feliciteren.(ook al was het voor 3minuten ofzo :-s).
De ochtendsurf ging niet zo goed, waarschijnlijk door mijn slaaptekort ofzo. Maar in de middag ging het super!!! Ik kon zelfs naar voren lopen op mijn surfboard (=snelheid maken) :-D
's Avonds hebben we de foto's van de ochtend en middag bekeken (1100 foto's). Daarna hebben we een film over pinguinsurfing gekeken: Surf's up!!! Het was lachen en superleuk om te zien :-)
Donderdag moesten we erg vroeg opstaan (6.00u) en om 6.30u stond ik al op mijn surfboard :-S. Het was veel te vroeg, maar ik werd wel wakker door de koude zee. En het ging best goed. Ik heb een paar keer een mooie rit op mijn surfboard gemaakt (naar voren glijden om vaart te maken). Ik had het erg naar mijn zin, maar ik heb minder gesurfd (minder golven gepakt dan ik kon) omdat ik erg veel last had van mijn linkerarm en bang was dat ie uit de kom zou schieten. Vooral met peddelen had ik er last van. Daarom ben ik 's middags niet meer gaan surfen.
Eind middag zijn we terug gegaan naar Sydney om af te sluiten in de Scubar. Het was wel gezellig, maar het dinner stelde niets voor (1 bier + 3 happen pizza). Daarom ben ik naar de KEBAB tent gegaan (echt super!!!).
Rond 21.00u ben ik naar Ellen(van Leconfield) toegegaan. Ze had mij een slaapplaats aangeboden :-).

Zondag vertrek ik om 7.10u naar Adelaide om Paul en Michelle op te zoeken en om Adelaide onveilig te maken.

Dit was mijn waanzinnige belevenis van het surfen en een deel Sydney/werken.

Dikke kus,

Lieke (vanuit Sydney)

P.S. Ik hoop dat ik mijn foto's kan plaatsen, zodat jullie een beeld hebben van mijn belevenissen ;-)

  • 13 Oktober 2007 - 11:40

    Jan Jansen:

    Hoi Lieke,
    De foto's zijn geweldig. Ja, ja, leren surfen is een heel ander verhaal. Ook dit lukt jou uit eindelijk wel. Zo, nou weet jou moeder dat ze het strijken van de was ook aan jou kan overlaten. Je geniet optimaal begrijp ik. Om 06.00 uur op en soms om om 00.30 uur in bed. Fijn om jou belevenissen te lezen. Ga zo door. Groetjes, Maya en Jan

  • 14 Oktober 2007 - 08:35

    Sarah:

    hee lieke myn liefste nichtjee ,surfen is vet he! Ik mis je wel hoor maarja dikke kus van Sarah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Hey people, Nu ik mijn HBO studie Personeel en Arbeid heb afgerond, neem ik de kans om meer van de wereld te zien. Ik vertrek vanuit Nederland naar Australië, waar ik in Sydney land. Van daaruit ga ik vanuit het zuiden naar het noordoosten verder reizen. Na Australië wil ik misschien nog naar Nieuw-Zeeland, Indonesië en Thailand. Dus ik heb plannen zat!!! Groetjes, Lieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 26230

Voorgaande reizen:

12 September 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: