Melbourne - Sydney - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu Melbourne - Sydney - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu

Melbourne - Sydney

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

30 November 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hey allemaal,

Na mijn harde werken ben ik op een 3-daagse trip naar Sydney gegaan.
Het was vroeg vertrekken, maar daar ben ik nu wel aan gewend ;-).

Dinsdag 27 november
Om 5u in de ochtend heb ik mijn was nog moeten doen, omdat ik geen ondergoed en andere schone kleren meer had :-(
Om 6.30u zouden we eigenlijk gaan, maar we vertrokken pas veel later. De bus was er om 7u, maar een meisje in de bus was haar paspoort vergeten. Dus hebben we nog minstens 30min moeten wachten, voordat haar vriendin haar paspoort kwam afgeven.
We zijn doorgereden naar Wilsons Pormontory Point en Squeky Beach, waar we een geweldig uitzicht over zee hadden. De wandeling was er mooi en het strand was geweldig; het kraakte echt :-). Ik heb genoten van deze wandeling, samen met Lisa, Nikki en Vicky. Het strand was supermooi wit en de zee was koud, maar erg verfrissend;-)
Daarna zijn we doorgereden naar ons verblijf YHA bij Lakes Entrance; een prachtig groot meer.
's Avonds heb ik nog gezellig met een paar andere mensen aan de vodka(wordt mijn lievelingsdrankje voortaan) gezeten en onze tourguide gaf me nog een glas bier, omdat ik perse Coopers bier moest proeven. Het was aardig, maar ik heb liever vodka lime lemon ;-).
Lisa zat bij mij in de bus en ik had haar al een aantal keren in Melbourne bij Coffee Palace gezien, waar we beiden verbleven. Echt toeval:|!!!

Woensdag 28 november
Om 6u breakie gehad en om 7u zijn we aangereden, op weg naar de Snowy Mountains.
Eerst nog een foto gemaakt van Lakes Entrance, omdat we daar gisteren geen tijd voor hadden. Echt schitterend!!!
Daarna hebben we maar liefst 15 minuten in de bus gezeten, want we waren bij 90 Mile Beach aangekomen. De zee was best kalm, maar mooi om te zien.
Na 90 Mile Beach hebben we een lange bustocht in de bergen gemaakt richting Snowy Mountains. Ik was ontzettend misselijk en ziek aan het woren vanwege de vele en scherpe bochten. Onderweg zijn we nog gestopt bij Suggan Buggan, waar 1 persoon woont en een schoolgebouw staat. Dit is best raar, vooral omdat het midden in de middle of nowhere staat. Bij de Victoria / NSW border gestopt en daarna doorgereden naar Kosciuszko National Park (=> Snowy Mountains liggen in dit Park).
De hike was best pittig, maar zeer de moeite waard. Snowy Mountains is geweldig!!! De natuur, bergen, sneeuw, het meer etc. etc. Dus ik heb wel een beetje winter gehad (sneeuw gezien, sneeuwballen gegooid en gegleden), maar wel in mijn korte broek en t-shirt :-):-)
Onderweg hebben we nog een dode dingoe gezien (=half hond, half wolf). Het ruikt echt smerig.
's Avonds een super goede avond gehad: lekker in de sauna geweest, gezwommen, buffet, 1,5 fles witte wijn, tafeltennis en pool. En ik heb nog gek gedaan met Lisa en Nikki, omdat we alledrie van de bareigenaar een muts kregen:-). Echt lol!!!

Donderdag 29 november
Om 7u stond ik op met een dikke kater; de koppijn was niet meer te overzien :-(
Ik heb de hele dag last gehad van koppijn.
In 3uur tijd zijn we naar Canberra gereden. (Voor de mensen die het niet weten: Canberra is de hoofdstad van Australie, omdat ze niet konden kiezen tussen Sydney of Melbourne).
Het Parliament House was indrukwekkend om te zien. De verkiezingen waren pas geweest en de regering zou deze dag verwisselen, maar helaas hadden ze dat opgeschoven naar maandag :-(.
In de stad van Canberra nog een lekker curry met rijst gegeten. Hierna voelde ik me nog steeds shit. Daarna doorgereden naar Sydney en onderweg natuurlijk nog gestopt voor een "pauze". Tja, voor jongens is het makkelijker dan voor meiden ;-).
Rond 18.30u kwam ik aan in Base(=hostel) in Sydney. Ik heb een geweldige trip gehad, vooral vanwege het feit dat Lisa, Nikki, Vicky en Viobbon erbij waren. Zij waren mijn beste maatjes!!!

's Avonds ben ik nog naar "Scary Canary" (=pub van Base) gegaan en er was live muziek. Ik heb een ander Nederlands meisje, Floor, gesproken en ze zei dat ik haar kon contacten als ik weer terug in Sydney was :-)

Dikke kus,

Lieke


-----------------------------------------
This is for all my non-Dutchie friends ;-)

Hi mates,

Tuesday 27th November
I had to get up at 5am, because I had to do my washing (no clean clothes anymore). About 7am was the bus at my hostel and we had to wait for an other half hour, because a girl lost her passport. Finally, at 8am we drove to Wilsons Pormontory Piont and Squeky Beach. The view was amazing!!! Walking on the beach was great, because of the shining sun and the cold sea water. It was refreshing. :-) I enjoyed this walk very much, because I was walking along the beach and see something of the nature etc.
After the walk, we drove to Lakes Entrance. We stayed there at YHA.
In the evening we drunk vodka and I had to try the Coopers beer from the tourguide. So I got a glass of beer and a can of vodka. It was a nice beer, but not great.

Wednesday 28th November
At 6am I had my breaky and at 7am we left towards the beginning of Lakes Entrance. Everybody took a picture and off we went on our way to 90 Mile Beach. The view of Lakes Entrance was amazing!!!
We walked about 15minutes at 90 Mile Beach, took a picture of the whole group and drove further, on our way to the Snowy Mountains. The sea at 90 Mile Beach was really calm, but beautiful to look at.
The bustrip to Snowy Mountains was very long and I felt sick on the bus, because of all the sharp turns etc.
On our way, we stopped in Suggan Buggan. There is 1 person that lives there and there is a school. I don't know if school children come there, because it's in the middle of nowhere. It was strange and weird to look around there.
Finally, we drove through the Kosciuszko National Park, where the Snowy Mountains are. The hike was pretty difficult, but it was really worth it!!! :-) The nature was amazing; mountains, snow, lakes etc. etc. So I've seen snow and I'm not at home :|
On our way to the Snowy Mountains we saw a death dingoe. It was disgusting and it smelt really bad!
The evening was amazing. I went to the sauna and swam in the pool. The buffet was great like the 1,5 bottle of wine :-). After dinner we played pool and table tennis. I like doing that kind of games :-)

Thursday 29th November
I was awake at 7am with a hangover. My headache wasn't real anymore; it felt like someone punched me to my head every minute. :-(
We had a 3-hour drive to Canberra and went to the Parliament House. It was impressive. I've never seen such a big Parliament House. It was a pity that the government didn't switch that day (They switch Monday).
In the city of Canberra I ate a really good curry with rice. I was still feeling bad, but yeah... I thought " in a couple of hours I'm in the hostel and then I can lay down" :-)
Around 6.30pm we arrived in Sydney at Base, where I was staying. Later that evening I went to the pub Scary Canary (beside BASE) and drunk a couple of wines. There was a band playing, so it was really nice.
I met another Dutch girl and she said that I can contact her when I'm back in Sydney. Really nice of her; Thanks Floor!

Okay, that was my story between Melbourne and Sydney. You will hear soon of my trip in New Zealand ;-)

Kiss,

Lieke

P.S. If my spelling is wrong, please let me know ;-). Then I can correct it!!!

  • 17 Januari 2008 - 14:59

    Lieseth:

    Toch altijd leuk om in de hoofdstad van een land geweest te zijn. Voor mij is Canberra minder bekend dan Sydney en Melbourne. Trouwens, leuk foto's.

    Liefs je mammie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Hey people, Nu ik mijn HBO studie Personeel en Arbeid heb afgerond, neem ik de kans om meer van de wereld te zien. Ik vertrek vanuit Nederland naar Australië, waar ik in Sydney land. Van daaruit ga ik vanuit het zuiden naar het noordoosten verder reizen. Na Australië wil ik misschien nog naar Nieuw-Zeeland, Indonesië en Thailand. Dus ik heb plannen zat!!! Groetjes, Lieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 26236

Voorgaande reizen:

12 September 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: