Working in Melbourne (DATACOM IT) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu Working in Melbourne (DATACOM IT) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu

Working in Melbourne (DATACOM IT)

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

27 November 2007 | Australië, Melbourne

Hoi hoi,

Daar ben ik weer met een verhaaltje over mijn werkervaring in Melbourne bij Datacom IT.

Ik wist niet wat ik aan moest trekken, dus had ik naar kantoor gebeld of er een bepaalde dresscode was (casual maar netjes).

Vrijdag 9 november: mijn eerste werkdag.
Ik hoefde pas om 10uur te beginnen. Ik werd geintroduceerd aan iedereen, moest een heel papierwerk (tax etc.) invullen en kreeg David als begeleider toegewezen.
Als eerste moest ik de fiche checken. Ter info: Op een fiche(soort dia met A5 formaat) staat belangrijke informatie van een bedrijf; er worden ongeveer 20 A4-tjes op 1 fiche geplaatst. Via een programma op de pc werd automatisch een check gedaan en als er dan iets mis was, dan kon ik het handmatig bekijken en oplossen (rescan of typefout).
Bedrijven leveren fiche aan DATACOM IT, "wij" scannen, checken, plaatsen meerderen op 1 fiche en plaatsen het op internet. Dmv een wachtwoord kunnen bedrijven hun informatie lezen op internet.
's Middags kreeg ik training :|(5 hele minuten) over hoe ik moest scannen en hoe ik de spreadsheet in Excel moest invullen. Ik vond het enorm simpel werk. Het was wel saai, maar door mijn leuke collega's heb ik een geweldige tijd gehad.
Op het einde van de dag had ik een evaluatiegesprek met Lam over hoe ik het werk vond en wat zij van mij vonden. We waren het erover eens dat ik bleef :-D
Ze moeten de productie bijhouden, waardoor Lam vroeg of ik meer uren wilde maken. Dat maakt voor mij niet uit, want ik wil geld verdienen. Dus vanaf maandag start ik met 10uur per dag werken.
Op mijn eerste werkdag was ik meteen al uitgenodigd voor een surprise verjaardagsfeestje van Vicky :-). Tim (nee, niet mijn broer) komt me ophalen en dan gaan we naar Warrabee.

Zaterdag 10 november was ik al vroeg wakker, omdat ik moest werken (in het hostel voor accommodatie). Ik stond helemaal onder de bulten.
Ik heb 5,5uur gewerkt en ben boodschappen gaan doen. Toen ik terug in het hostel kwam hadden ze mijn kamer gedesinfecteerd. Er zat 1 hele grote BEDBUG op het plafond.:-( Het irritante eraan is dat je de hele dag door jeuk hebt en er weinig tegen kan doen. Er is wel zalf voor, maar dan blijf je smeren (om de 5 minuten ofzo).
Tim kwam mij 's avonds ophalen voor Vicky's verjaardagsfeestje.:-) Hij was een half uur te laat. Volgens mij ligt het aan de naam ;-). Rond 21u kwamen we pas aan bij de party, want het was 50 minuten rijden met de auto naar Warrabee (=suburb in Melbourne). We hebben in het hotel waar Vicky gewerkt heeft wat gedronken, gezongen voor haar en taart gegeten. Daarna zijn we(Marc, Anoushka, Tim, Gerrard, goede vriendin van Vicky en Vicky en haar man en dochter) naar Vicky's huis gegaan. De meiden zaten aan de Vodka Cruiser en de mannen aan de whiskey-cola, behalve degenen die moesten rijden. Het was super gezellig!!!
Ik lag pas om 2u in bed en de volgende dag moest ik om 8uur er alweer uit :-(. Ik moest om 9u beginnen met werken in hostel, want ik wilde niet betalen voor accommodatie maar ervoor werken (1 week free accommodation = 10 uur werken). En het was best relaxt werk.
Daarna ben ik nog naar Queen Victoria Market gegaan (=super goedkoop) en heb een handbagage koffer gekocht, want mijn backpack is veel te vol en zwaar om te sjouwen :-(. Maar nu kan ik mijn backpack lichter maken en mijn koffer meetrekken met me :-)

Maandag om 6u opgestaan, want ik wilde op tijd beginnen zodat ik 's avonds niet al te laat terug ben in het hostel. Op de weg terug naar het hostel was ik bijna gepakt voor zwart rijden met de tram. Maar ik heb me voorgedaan als een domme toerist en ik moest een kaartje kopen (achja, zo erg was het allemaal niet). Ik ben wel blij dat ik geen "fine" gekregen heb, want dat is 150 of 200 dollar :|
's Avonds nog gaan hardlopen; dat is wel lekker na een dag hard werken :-)

Dinsdag al om 5.30u opgestaan. Ik wilde om 6.30u beginnen. Helaas had ik een visitors badge, waardoor ik alleen tussen 8 en 18 in het kantoor kan. Hierdoor heb ik een half uur op David moeten wachten, want hij start om 7u.
's Middags zijn we met het hele bedrijf gaan lunchen vanwege Vicky's verjaardag (23 jaar). Het was wel grappig en leuk, want als je wilde kon je gewoon bier enzo bestellen.
Na terugkomst van het werken weer lekker gaan hardlopen en mijn buikspieren trainen ;-)
En ik heb met de Engelse meiden in mijn kamer over Bali gepraat. Het moet daar geweldig zijn, want ze waren overenthousiast. :-)

Woensdag alweer vroeg opgestaan en ik stond alweer onder de rode bulten. Dus ik ben na terugkomst van mijn werk naar de receptie gegaan. Ik kon al mijn kleren wassen (gratis :-)) en ik ben verhuist naar een andere kamer. Het is enorm IRRITANT: bedbugs. Ik kan blijven krabben, omdat de jeuk niet meer normaal is. Uiteindelijk lag ik pas om 1.30u in bed en de volgende dag moest ik er al om 5.30u uit :-(
Donderdag kreeg ik tot mijn verrassing te horen dat Tim (ja, nu wel mijn broer) een auto gaat kopen :|. Wat kan er toch veel veranderen als je op reis gaat (en pas 2 maanden weg bent).
Sinds woensdag heb ik een mountainbike om op en neer naar het werk te rijden :-). Het is veel beter dan de tram, want die is hier zo traag!!!

Zondag 18 november heb ik 's ochtends naar huis gebeld, omdat dinsdag mijn oma 88 jaar wordt :-), maar ze waren nu uit eten geweest. Dat mis ik wel hoor; ik moet hier elke dag zelf koken :-(
Alweer voor accommodatie gewerkt (laatste keer gelukkig, want dan heb ik al mijn nachten "betaald").
Eind middag ben ik naar het Aquacentre gegaan: zwemmen, stoombad, sauna, jacuzzi :-). Helemaal te gek gewoon!!! :-D

Vanaf maandag is een ander meisje uit het hostel ook gaan werken bij Datacom IT. Ze zocht werk en hoorde van mijn job, dus toen heb ik ervoor gezorgd dat ze kon komen werken. Helaas was ze erg traag en snapte niks van computers (analfabeet mbt computers). Daarom hebben ze haar donderdag eruit gekickt met de smoes dat de productie weer als normaal loopt en geen extra persoon nodig hebben.
Sinds vrijdag ben ik met een ander project bezig: auditing en outputting van images. Ik moet images omlijsten met een frame. Via computerprogramma worden er al lijsten omheen gezet, maar deze zijn niet helemaal goed, dus ik heb alles handmatig moeten wijzigen. En in 1 bestand zitten ongeveer 5000 images en moeten allemaal geframed worden.:-S
Het is maar goed dat ik zo'n leuke collega's heb :-), want anders zou ik met tegenzin naar mijn werk gaan.

In het hostel kwam ik nog een NL meisje (Sam) tegen die ik aan het begin van mijn reis in Sydney ontmoet heb. Dus ik heb met haar nog over vanalles en nog wat gepraat.
Verder heb ik problemen gehad met mijn Australische bankaccount:-(, want mijn pin was geblokkeerd. Hierdoor moest ik naar de Westpac bank om een nieuwe pin te regelen. Uiteindelijk is me dat gelukt op donderdag 22 november!!! :-)
In het hostel heb ik ook nog een leuke gast uit Nieuw Zeeland leren kennen, dus ik weet nu waar ik heen moet. Alleen hij vindt het geen mooi land; hij wil in Australie blijven en gaan wonen.

Zaterdag 24 november hadden we KARAOKE avond in het hostel. Achja, what the fuck! Ik doe gewoon mee, dacht ik. Dus ik heb in mijn eentje het nummer 'I'm so exciting' gezongen en ik kreeg best wel wat complimentjes :-). Ik wist niet dat ik zo goed was (hahahahihihi).

Op mijn werk heb ik alles bij elkaar zo'n 6 keer het alarm laten afgaan, omdat ik of te snel of te langzaam was met mijn badge doorhalen :-S. Achja, dat kan gebeuren, toch?!

Maandag 26 november heb ik de hele dag een raar gevoel gehad, omdat ik eigenlijk wilde blijven in Melbourne vanwege collega's en mensen in het hostel. Maar dinsdag vertrek ik met een 3daagse trip naar Sydney.

Even voor jullie mijn werkuren op een rijtje, zodat jullie niet alleen denken dat ik VAKANTIE aan het vieren ben ;-)

Vrijdag 9-11 van 10.00u tot 19.15u
Maandag 12-11 van 7.45 tot 19.15u
Dinsdag 13-11 van 6.30 tot 18.15
Woensdag 14-11 van 6.30 tot 18.30
Donderdag 15-11 van 6.30 tot 19.00
Vrijdag 16-11 van 6.30 tot 18.30
Zaterdag 17-11 van 8.00 tot 20.30
Maandag 19-11 van 6.30 tot 20.15
Dinsdag 20-11 van 6.30 tot 19.30
Woensdag 21-11 van 6.30 tot 19.00
Donderdag 22-11 van 6.30 tot 21.00
Vrijdag 23-11 van 6.30 tot 20.00
Zaterdag 24-11 van 7.00 tot 17.15
Zondag 25-11 van 9.00 tot 17.45
Maandag 26-11 van 6.45 tot 18.00



Groetjes en dikke kus(K),


Lieke

  • 30 November 2007 - 12:21

    Elly Van Der Vaart:

    Super, een baan! Proficiat. Ik vind het heerlijk je verslagen te lezen. Geniet er van en succes met alles wat je onderneemt!

  • 01 December 2007 - 15:50

    De Janssens:

    Heej Liek, leuk weer over je te lezen! Fijn, van de baan!! We hebben in de gaten dat je superveel ervaring opdoet en ontzettend veel meemaakt. Nou, hier gaat het zijn gangetje. Fleur is jarig geweest en is met Lex een weekend naar Parijs geweest.De dames (en wij ook) zijn hard aan het knutselen aan de surprises. Nina heeft(voorlopig)advies HAVO/VWO gekregen en met Fleur gaat ie ook goed op school. Weer heel veel plezier toegewenst en groetjes uit het herfstachtige Valkenswaard...

  • 04 December 2007 - 14:05

    Lyd:

    haha krijg bijna medelijden met je ;) Zucht 10 uur lang suf werk doen! Maar ja staat wel tegenover dat je super veel leuke mensen leert kennen!
    Al zie ik op de foto maar weinig hunks..;)
    Have Fun! Liefs

  • 17 Januari 2008 - 15:12

    Lieseth:

    ik had nooit kunnen bedenken dat jij ooit binnen een ICT bedrijf zou werken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Fijn dat je leuke collega's hebt en dat je zoveel uren kan en mag werken.

    Liefs je mammie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Hey people, Nu ik mijn HBO studie Personeel en Arbeid heb afgerond, neem ik de kans om meer van de wereld te zien. Ik vertrek vanuit Nederland naar Australië, waar ik in Sydney land. Van daaruit ga ik vanuit het zuiden naar het noordoosten verder reizen. Na Australië wil ik misschien nog naar Nieuw-Zeeland, Indonesië en Thailand. Dus ik heb plannen zat!!! Groetjes, Lieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 26232

Voorgaande reizen:

12 September 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: