NZ => Zuidereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu NZ => Zuidereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu

NZ => Zuidereiland

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

24 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey allemaal,

Daar ben ik weer met een heleboel ervaringen, die ik opgedaan heb in het Zuidereiland van Nieuw Zeeland. :-)


Vrijdag 7 december
Om 7.15u zou de ferry shuttle bus ons op komen halen. Helaas zat deze al helemaal vol. Maar gelukkig kwam Karlyn langs met de STRAY bus om mensen op te halen om terug naar Auckland te gaan. Hij was zo aardig om ons bij de ferry terminal af te zetten :-). Het is een schatje!!! ;-)
Eenmaal ingecheckt bij de ferry terminal hadden we vertraging, waardoor de reis 4uur duurde in plaats van 3uur EN de weersvoorspellingen (van de zee) waren HEAVY. Ik ben een beetje zeeziek geworden. Gelukkig ben ik op tijd naar buiten gegaan voor frisse lucht, anders was het totaal anders afgelopen met mijn zeeziekte. :-S
Eenmaal aangekomen op het Zuidereiland in Picton, stond de bus al op ons te wachten. Helaas konden we de wijntour niet doen, omdat we al vertraging hadden. Daarom zijn we rechtstreeks naar het Abel Tasman National Park gereden. Het weer was geweldig; zon en beetje wind. De natuur rondom het nationale park is prachtig; ik wil daar zeker nog een keer naar terug!!!
's Avonds hebben we met z'n allen gegeten en gekletst. Ook hebben we de lama-schaap(=combinatie van lama en schaap) geaaid.Tegen 00.00u ben ik naar bed gegaan. En het geweldige was dat ik een eigen bed had; geen stapelbed :-) :-)

Zaterdag 8 december
Ik heb uitgeslapen voor hoeverre het kon, want de rest moest al vroeg opstaan. Zij hadden een zeiltocht geboekt. Ik heb mijn was gedaan; tja, moet ook eens gebeuren he ;-). En ik ben gaan hardlopen in het National Park; het ging best moeizaam, want het was "heuvel" op en af. En toen ik een douche na mijn hardlopen wilde, had ik een ijskoude douche (ik kreeg bijna een hartaanval). In de avond hebben we buiten gezeten met een lekker biertje en gekletst. Daarna hup naar bed gegaan.
Ik baalde er eigenlijk wel van dat ik niet met de zeiltocht mee was geweest; dat zou erg relaxt zijn geweest.

Zondag 9 december
Toen we het Abel Tasman National Park uitreden en aan de andere kant van de berg terecht kwamen, begon het met regenen. We hebben een wandeling van 30min in de regen gedaan; Cape Foulwind Walkway. Het was erg mooi; rotsformaties, stranden en zeehonden gezien. Verder zijn we gestopt bij Irimahuwhero Viewpoint om de kust te zien. Dat was een enorm mooi uitzicht.
Toen we in de middag bij Punakaiki aankwamen, regende het nog steeds. We hebben de Pancake Rocks and Blowholes gezien. Het was wel grappig om rotsen te zien in de vorm van pannenkoeken :-). Alhoewel ze niet zo lekker smaken :-(. Ook hebben we een Surge Pool gezien (god mag weten wat dat is).
Daarna zijn we doorgereden naar Barrytown, waar we een lekkere roast chicken with veggies gegeten hebben :-). En toen.....
was het tijd om ons te verkleden en partyen. ;-)
Iedereen kreeg een shot van de barman en voor de rest hebben we bier, shots en mixen gedronken (hele avond lang). Ik heb pool gespeeld met Andy en ik had gewonnen. We hadden gewed om een shot, dus hij moest mij trakteren :-). Ik denk dat ik tegen 3.00u naar bed ben gegaan ofzo... geen idee hoe laat het was.

Maandag 10 december
Ik had een ontzettende kater; gelukkig was ik niet de enige :-). Maar om 9.00u stond ik wel bij de Bone Carving shop. Het was voor iedereen een ruige avond geweest en in de ochtend wilden we het liefst niets doen, maja... ik ben toch maar mijn eigen sieraad uit bot gaan maken.
Bone Carving is leuk om te doen en je kunt je eigen ontwerp maken. Dit ontwerp teken je over op het bot en dan ga je het uithollen/slijpen. Ik heb verschillende soorten machines gebruikt om mijn ontwerp uit het bot te krijgen, maar ik ben helemaal HAPPY met het resultaat :-) :-)
In de middag zijn we op weg gegaan naar Franz Josef via Greymouth. Greymouth is de stad van de Greenstone.
Eenmaal aangekomen in Franz Josef (met enorme regenval) hebben we de Glacier Walk geboekt voor de volgende dag.
Bij ons hostel was de douche gelukkig warm, dus ik heb lekker gedoucht. Daarna ben ik gaan eten en heb gezellig met iedereen gepraat. Ik was moe, dus ben vroeg(21.00u) naar bed gegaan (tja, wat wil je, na zo'n ruige avond in Barrytown).

Dinsdag 11 december
Om 7u opgestaan voor de Glacier Walk. Het regende nog steeds pijpestelen!!! Rond 8u waren we in de shop en we hebben een half uur moeten wachten, voordat ze ons inlichten over het weer. De weercondities waren zo slecht dat je waarschijnlijk de hele dag doorweekt zou zijn en het koud zou hebben tijdens de Glacier Walk. En het was niet duidelijk of we de gletsjer wel zouden zien. De rivier kwam namelijk van knie- tot heuphoogte. Dat wil zeggen voor mij dat ik naar de overkant zou moeten zwemmen.
Daarom heb ik mijn geld teruggevraagd; ik ga geen wandeling doen, waardoor ik ontzettend ziek kan worden. Ik wil het wel nog een keer doen, dus ik moet nog eens terugkomen naar Franz Josef.
De rest van de dag hebben we in souvenirswinkels rond gekeken, gepoold en in de bar rond gehangen.

Woensdag 12 december
We zijn naar Lake Matheson gereden, waar ik als enige de moeite gedaan heb om naar het meer te lopen. Het was mooi, maar ontzettend regenachtig (nog steeds). Daarna zijn we naar de Thunder Creek Falls en over de Haast Gates (=bridge) gereden naar de Blue Pools. De Blue Pools waren helemaal geweldig; mooi groen/blauw water. En we moesten via een hangbrug daar naartoe lopen. Op de terugweg ben ik er rennend overheen gelopen :-). Niet iedereen kon het waarderen, hahahaha.
Uiteindelijk kwamen we om 14.30u aan in Makarora. Ik heb de namiddag besteed met Karen en Andy; we hebben over vanalles gepraat en het luchtte op (voor alledrie) :-).
Vanaf 16u hebben we in de bar gezeten; bier gedronken, gepoold, gekaart en gedart. Rond 22u ben ik naar bed gegaan, want ik wilde douchen en al gauw volgden iedereen :|

Donderdag 13 december
Vanuit Makarora op weg gegaan naar Queenstown. Onderweg zijn we gestopt in Wanaka. Daar zijn we naar Puzzle World gegaan. Echt lol en grappig!!! Er was een outdoor doolhof en binnen waren 4 illusies. Voordat we Queenstown binnenreden, hebben we gestopt bij de BUNGY JUMP plaats (Kawarau Bridge 43m)!!!
Ik was best bang om te springen, maja.. Fuck it! Ik heb het gedaan! Ik vond het alleen erg jammer dat ik niet in het water gedipt ben :-(. Maar het was een geweldige ervaring :-). De freefall was best eng. We waren met 8 mensen die sprongen, dus iedereen steunden elkaar ;-). Iedereen vond het ook geweldig om te doen :-). Tja mensen, jullie krijgen mijn video nog te zien ;-)
's Avonds zijn we met 7en uit eten gegaan bij de Mexicaan. Het was erg lekker! Ik ben nog meegegaan naar een aantal kroegen, maar ik had er niet zoveel zin in, dus ben vroeg naar bed gegaan. Blijkbaar ben ik in slaap gevallen met mijn mobiel in mijn handen :-S.
En ik miste iedereen thuis, die avond :-(

Vrijdag 14 december
Ik heb een rustig dagje gehad. In de middag ben ik met Karen, Andy, Liana en Daniel met de Gondola omhoog gegaan. Zij hebben de Luge(=soort van karten) gedaan en ik heb foto's genomen. Ik had niet zo veel zin om iets te doen, maar wilde wel het uitzicht op Queenstown zien :-). Dat is enorm mooi!!!
's Avonds zijn we met z'n allen op stap gegaan om onze laatste avond samen te vieren. We zijn naar de ICEBAR gegaan, waar het -5 graden was. Het was een geweldige ervaring; koud, ijssculpturen en drinken uit een ijsglas. Daarna zijn we naar een andere bar gegaan, waar we champagne gehad hebben. Ook ben ik nog even in de Worldbar geweest, maar ben al snel naar het hostel gegaan. Ik voelde dat ik aangeschoten was, dus het was tijd dat ik naar mijn bedje toe ging ;-).
Toen ik in de kamer aankwam, was ik mijn tas kwijt :-(. Maar ik had die blijkbaar aan Kim gegeven om bij te houden,wat ik vergeten was... OEPS :-S

Zaterdag 15 december
In de ochtend had ik een hangover, maar gelukkig kon ik in de bus nog wat bijslapen :-). We zijn naar Eglinton Valley, Mirror Lakes en Tuatepere gereden. De Valley was erg mooi; ik heb veel groen gezien en besneeuwde bergen en rivieren/watervallen. Bij de Mirror Lakes konden we de bergen in het meer zien weerspiegelen. Daarna zijn we door een donkere tunnel met stoplicht, zonder lichten gereden. Het was best eng; de bus paste er precies doorheen :-s. Om 18.00u kwamen we aan in Tuatepere. Tijdens mijn avondeten heb ik nog met 2 Duitsers en een Koreaan gepraat. Daarna heb ik een lekkere, warme douche genomen :-) en ben tv gaan kijken. Ze hadden een mega groot scherm en banken, dus ik heb kunnen relaxen. De film was goed; Shooters. Ik heb ook nog een lekkere massage, tijdens de film, gekregen van Bastiaan (Nederlander) :-D. Hij kan wel goed masseren, dus ik ben lekker verwend :-). Na de film ben ik gaan slapen.

Zondag 16 december
Om 8u ben ik maar uit bed gegaan, omdat Daniel zo luid was met opstaan en deuren dicht "smijten". Rond 9.30u zijn we vertrokken naar Bluff via Invercargill, waar we de ferry om 11u naar Stewart Island hebben genomen. De zee was gelukkig niet zo ruig, dus ik was niet zeeziek geworden :-). Om 12.30u kwamen we aan in Stewart Island. Ik wist niet wat ik moest doen en ik was nog steeds moe. In ons huisje had ik het 2persoonsbed kunnen hebben, maar omdat 2 meiden liever niet gemengd sliepen, heb ik hen de kamer gegeven.
Uiteindelijk ben ik gaan mountainbiken met Bastiaan, Troy, Caroline en Christina. Het was leuk en we hebben "the dirt track" gedaan. Op een gegeven moment moesten we door een modderpoel heen. Troy probeerde eerst en stond stil; zijn voeten zaten vast in de modder. Toen wilde ik het toch proberen en ja hoor... ik viel direct voor over mijn bike en viel frontaal in de modder. Echt smerig!!! Mijn jeans, sweater en witte schoenen waren bruin/zwart gekleurd nu :-(.
Andy en Kim waren gaan vissen, dus zij hadden een heleboel 'blue cod' gevangen en Kim had zelfs een haai gevangen. Dus we hadden vis als avondeten :-). En het was al helemaal lekker met een wijntje erbij :-). Ik had weer eens een ijskoude douche, terwijl ik een warme nodig had vanwege mijn modderval :-(. Ik heb al mijn spullen eerst 2 keer met de handwas moeten doen en daarna in de wasmachine. En het was nog steeds niet helemaal schoon :-S. In het andere huisje ben ik film gaan kijken en ik heb weer een lekkere massage van Bastiaan gekregen :-). En ik heb hem ook een massage gegeven, omdat hij mij al veel verwend heeft ;-).

Maandag 17 december
Om 8u hebben we de ferry van Stewart Island naar Bluff genomen, waar Prince ons al stond op te wachten in de regen. We zijn naar Invercargill gereden om de rest op te halen en te ontbijten. Daarna op weg gegaan om SEA LIONS te zien. Dat zijn echt joekels van zeehonden :| whaa... Er kwam er zelfs eentje achter mij aan, toen ik langs de zee liep. En ze kunnen bijten, dus ik ben maar een paar meter achteruit gedeinsd. Het zijn wel ontzettend mooie dieren om te zien zwemmen en lopen (=waggelen). Daarna zijn we doorgereden om dolfijnen te zien, maar helaas waren ze nergens te bekennen :-(. De sealion was er weer wel natuurlijk!!! Ook zijn we dichtbij diezelfde Bay gaan kijken naar het "petrified forest" (= bos dat door vulkaan tot fossiel is "gemaakt"). Erg indrukwekkend om te zien, maar ik kon er niet echt een bos uithalen (van wat ik zag). Als laatste stop, voor Dunedin, zijn we naar Roaring Bay gegaan om de Yellow Eyed-pinguin te zien. Grappige waggelende beestjes! Ik heb ze redelijk goed kunnen zien, maaar geen goede foto's kunne maken:-( omdat we op een lookout stonden en niet dichterbij mochten komen. Begin avond zijn we aangekomen in Dunedin. Ik moest snel inchecken met nog een paar anderen, omdat we de SPEIGHT's BREWERY rondleiding rond 17.30u hadden . Dat was de laatste rondleiding, dus als we de tourleider aan de praat konden houden, zouden we langer bier kunnen proeven ;-). Helaas was ons (Edmund, Troy, Karen, Aleksander, Christina en ik) dat niet gelukt. We hadden een half uurtje bier proeven. Ik heb wel alle 6 de verschillende bieren geproefd en zelfs eentje uitgespuugd (=koffiesmaak); die was echt smerig! Maar over het algemeen hebben we per persoon zo'n 1 a 1,5 liter bier gedronken :-$
Het was erg gezellig en we hebben een hoop lol gehad. toen we terugkwamen, moest ik mijn was nog doen. Tja, moet ook gebeuren en vooral na mijn val op Stewart Island, want mijn broek was nog steeds zeiknat en niet helemaal schoon :-S. De douche was geweldig in het hostel en niet koud zoals op Stewart Island.

Dinsdag 18 december
Ik wilde in de ochtend naar de Cadbury Chocolate Factory gaan, maar das niet goed voor mijn lijn en alleen Daniel zou gaan en daar had ik GEEN zin in. Daarom ben ik maar boodschappen gaan doen; ik heb zelfs een Engels boek gekocht. Ja mam, dat lees je goed -> BOEK!!! Om 11.30u zijn we op weg gegaan naar Queenstown, maar eerst hebben we in Dunedin de "Steepest Street in the World" beklommen; Baldwin Street. Het was een zware klim, maar goed voor de beenspieren zullen we maar zeggen. Verder zijn we nog bij een dam gestopt. Best raar om te zien, maar wel mooi. Het water had een mooie groen blauwe kleur.
Daarna doorgereden naar Queenstown en gestopt bij de Kawarau Bridge, omdat Troy en Caroline wilden bungy jumpen. Ik was aan het twijfelen, want ik wil in het water gedipt worden.
Maar wees gerust, ik heb het niet gedaan voor een 2e keer, ook al wilde ik het wel. Niemand een hartaanval gekregen, hoop ik?! ;-)
's Avonds zijn we met z'n allen op stap gegaan, tenminste Prince, Sarah, Kim, Andy, Daniel, Bastiaan, Caroline en ik. Het was gezellig! (Altitude, Buffalo en Worldbar).

Woensdag 19 december
Ik heb tot 11.30u in mijn bed gelegen; mijn roes een beetje uitslapen. Troy en Daniel zouden de NEVIS(=bungy jump 134m) doen, maar Daniel durfde niet. Dus hij had een tegoedbon van de bungy shop. Hij hoefde hem niet, dus kon ik hem besteden :-). Weer wat kleren bij :-).
Andy had in de ochtend de Fly by wire gedaan, was blijkbaar helemaal geweldig. En hij had in de middag met Kim een skydive gedaan. Volgens Kim was de skydive in Taupo beter :-).
's Avonds zijn Andy, Kim, Daniel en ik bij de Japanner uit eten gegaan. Het was moeilijk voor mij om met stokjes te eten, maar uiteindelijk is het me gelukt :-). Daarna zijn we naar de Altitude Bar gegaan en heb ik limonade gedronken en wat pool gespeeld. En ik heb een korte massage gekregen van een lekkere vent, waar ik een dag eerder tegen gepoold had en verloren heb.

Donderdag 20 december
Vanuit Queenstown naar Christchurch gereden, met Nanna (andere tourleider). Onderweg hebben we mensen afgedropt in Twizel voor Mount Cook. En wij zijn gestopt bij een meer met uitzicht op Mount Cook. Helaas was het erg bewolkt, dus konden we de top van Mt Cook niet zien. Maar de rest, omgeving rondom Mt Cook, was erg mooi. Het water had een groenblauwe heldere kleur. Daarna zijn we doorgereden om de enige stenen kerk in Nieuw Zeeland te bezichtigen => CHURCH OF THE GOOD SHEPHARD. Erg mooi en ik heb zelfs een gebedje gedaan!!!
Eenmaal aangekomen in Christchurch hebben Kim en ik afscheid moeten nemen van Andy :-(.
's Avonds ben ik met Kim in de tv lounge film gaan kijken, omdat we Daniel niet rondom ons wilden hebben. Jammer genoeg kwam hij halverwege de film ook in de tv lounge zitten. Ik heb 28 DAYS + ED's TV gezien. Goede films!!! Om 23.00u heb ik een douche genomen en ben naar bed gegaan.

Vrijdag 21 december
We zouden om 8u vertrekken naar Kaikoura, maar Nanna had zich verslapen :-S. We hebben 2uur moeten wachten, voordat hij ons op kwam halen. Daarna zijn we bijna rechtstreeks naar Kaikoura gereden, met 1 eetstop. En gelukkig kon ik mijn zwemmen met dolfijnen nog regelen, omdat 2 meiden uit onze bus niet wilden gaan :-). Ik heb een geweldige tijd op zee gehad met de dolfijnen. voor het eerst in mijn leven gesnorkeld. Het was niets voor mij; ik kon geen adem halen (waarschijnlijk door mijn verkoudheid ofzo). Dus ik heb genoten van alle jumps boven water van de dolfijnen. Echt geweldige dieren!!! Rond 5u waren we "terug" in het hostel. We moesten nog inchecken en nu bleek dat er geen plaats was in de dorms. Maar ik en een ander meisje konden voor 25 dollar in een 3persoonskamer, waarvan 1 bed een 2persoonsbed was:-). We hebben een muntje opgegooid wie de 2persoons zou krijgen en ik won :-D. Ik heb eerst al mijn spullen in mijn kamer gegooid en ben daarna gaan kijken naar de spa pool. Daar heb ik een half uurtje ingezeten met een Fransman, die ook meegeweest was met de dolfijnen. Het was erg lekker; SPA POOL!!! Om 18u was er gratis soep in de keuken. Ik heb 2 koppen soep gehad en een half broodje van de Subway (dat ik nog over had van vanochtend). De soep was erg lekker, alleen zou ik niet durven te zeggen wat voor soep het was.
Opeens kwam Andy binnenstormen met de mededeling dat in de bar ernaast een aanbieding was. Ik was daar te laat voor, maar ik heb nog pool gespeeld met Andy (eentje verloren en eentje gewonnen). Ik was best moe, dus ik ben rond 00.00u naar bed gegaan.

Zaterdag 22 december
Ja, gelukkig kon ik mee met de bus naar Picton :-). Mijn buspas was geldig tot Christchurch, dus vandaar mijn schrik ;-)
Onderweg zijn we gestopt bij een Seal Colony (OHAU). Erg mooie beesten om te zien. Daarna zijn we doorgereden naar Picton om de ferry van 13.15u te halen. Bij het inchecken was het niet druk :-). En ik had gisterenavond mijn ticket via internet gekocht voor maar 52 dollar. Dus erg goedkoop!!! De ferry rit verliep erg goed; ik heb geen last gehad van zeeziekte :-). Misschien komt dat doordat we op het sundeck lagen. Ik ben goed verbrand op mijn buik, rug, armen en gezicht. Ik zag behoorlijk rood :-S. Achja, dat trekt wel weer bij ;-). Eenmaal aangekomen in Wellington ben ik naar Base gegaan. Troy en Francesca verbleven bij YHA. Ik kwam mijn kamer in en er waren geen lakens en de dekens lagen op de grond; echt vies!!! Dus ik ben terug naar de receptie gegaan om het te melden en zij hebben de schoonmaak gebeld en het zou meteen geregeld worden. Nou, erg goed deden ze het niet, maar ze waren wel snel!!!
's Avonds zijn Troy, Francesca en ik uit eten gegaan bij de Foodcourt, zodat iedereen kon eten wat ie wilden. We zouden daarna naar de film gaan, maar Francesca had een kado voor iemand die ze perse 's avonds moest zien, omdat ze morgen naar het noorden vertrekt. Dus Troy en ik zijn naar de film gegaan. We hebben INTO WILD gezien; erg goede, realistische film!!! Na de film(00.00u) heeft Troy mij naar mijn hostel gebracht en hebben we afscheid genomen.

Zondag 23 december
Ik heb lekker lang uitgeslapen, maar ben wel wakker gemaakt door mijn roommates en de schoonmaak...arghh. Verder heb ik wat rondgekeken in de shopping area, maar de meeste winkels waren dicht. Tja, het is zondag he. Verder ben ik nog langs de haven gelopen en heb daar gerelaxed. 's Avonds heb ik een film gekeken en naar huis gebeld. Ik heb opa&oma en omaatje gebeld, die erg blij waren om mij te spreken. Ik was ook blij om hen te spreken, want nu weet ik hoe het allemaal in Nederland gaat. :-)

Maandag 24 december
Ik moest om 10.00u uitchecken, dus ben ik maar om 9u uit mijn bed gegaan. Ik checkte precies om 10u uit; wat een goede timing he ;-).
Ik ben eind ochtend/begin middag naar het Te papa museum gegaan. Het is een erg modern museum met verschillende exhibitions. Ik heb daar ongeveer 2uur rond gelopen. Het was interessant en indrukwekkend => kunst, geschiedenis etc. etc. Verder heb ik 's avonds tv gekeken en gewacht tot het 4.00uur zou worden, want de shuttlebus komt mij ophalen. Mijn vlucht naar Melbourne en daarna naar Sydney vertrekt om 6.05u vanuit Wellington, dus ik word om 4.00u opgehaald. :-( Achja... in het vliegtuig en in Sydney ga ik dan maar wat bijslapen he ;-)


Dikke kus en knuffel vanuit NEW ZEALAND,


Lieke 8)

  • 24 December 2007 - 15:50

    Elly Van Der Vaart:

    Hoi die Lieke,

    Super wat jij meemaakt en doet zeg. Ik begin ieder verhaal meer jaloers op je te worden. Geniet nog maar lekker.

    Liefs, Elly V

  • 03 Januari 2008 - 14:13

    Tante Tonnie:

    lieve Lieke,
    Wat een geweldige vakantie. Ik heb van mam wel 25 vellen gekregen, heel je reis doorgelezen en je enkele uren op je reis gevolgd. Een mede-zuster heeft een computer waar ik je 2 keer een uur op het scherm heb gevolgd, het was geweldig. Lieke je bent zelf ook geweldig, heel fijn dat je dit allemaal mee kunt maken. Heel veel groeten en een dikke kus, tante Tonnie.


  • 05 Januari 2008 - 18:53

    Lieseth:

    veel gezien, geproefd en genoten van New Zealand. Gelukkig niet alles, want wat je beschrijft trekt me wel. Misschien kunnen we samen nog eens terug in de verre toekomst. Wie weet....

    dikke kus je mammie

  • 05 Januari 2008 - 18:56

    Alice:

    Hoe is het mee het meiske, ik hoor en lees van alles, maar vooral dat je het heel goed maakt. Lees verder in je mail...

    liefs, grote oma

  • 05 Januari 2008 - 19:01

    Opa:

    Wat geeft het ons toch een fijn gevoel om telkens jouw reiservaringen te mogen lezen. Wij vinden het geweldig dat je zo uitgebreid de ervaringen beschrijft want laat ons eerlijk zijn wij missen je toch wel heel erg. Lees verder in mail..

    dikke kus opa

  • 13 Januari 2008 - 15:49

    Lyd:

    Wow ik bleef er bijna in toen ik je foto bungee jumping zag! onwijs stoer!! al ben ik blij dat ik er niet bij was ;)
    Zag in je smsje dat je je nog 2 maanden flink gaat vermaken en dan toch maar weer ons allemaal komt opzoeken! Top meis :) Ik ben ondertussen helemaal gesetteld, weer op de hoogte van je ongelooflijk vele avonturen!
    Tot snel Liek!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Hey people, Nu ik mijn HBO studie Personeel en Arbeid heb afgerond, neem ik de kans om meer van de wereld te zien. Ik vertrek vanuit Nederland naar Australië, waar ik in Sydney land. Van daaruit ga ik vanuit het zuiden naar het noordoosten verder reizen. Na Australië wil ik misschien nog naar Nieuw-Zeeland, Indonesië en Thailand. Dus ik heb plannen zat!!! Groetjes, Lieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 26234

Voorgaande reizen:

12 September 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: