Sight seeing Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu Sight seeing Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu

Sight seeing Sydney

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

15 September 2007 | Australië, Sydney

Heyhey,

Daar ben ik weer :P
Nu even een mooi verhaaltje over mijn eerste dagen.

DAY 1
Vrijdag 14 september was ik dus om 10.30uur in het hostel.
Frank en ik kwamen een meisje (Renske, 18jr) tegen en zijn met haar naar de grote supermarkt gegaan (Woolworth's) om te "brunchen". Daarna hebben we door een groot park gelopen (geen idee hoe het heet) en zijn naar het Opera House gegaan en hebben genoten van het uitzicht op de Harbour Bridge. Echt supermooi !!!

Om 13.00u vond de Googee-Bondi walk plaats. Dit was een mooie gelegenheid om kennis te maken met het landschap en omgeving rondom Sydney. Jeetje, wat is Sydney groot!!!
We zijn met de bus naar Coogee gegaan en zijn via de COASTPATH naar Bondi gelopen (ongeveer 8 km). Het leek wel of ik 20km gelopen had, want het ging maar op en af. Dan weer klimmen :-( en dan weer dalen :-)
Het was erg mooi en lekker weer; het zonnetje scheen bij zo'n 28 graden :-). Alleen toen sloeg het weer ineens om; het begon superhard te regenen en zelfs te hagelen. We stonden toen op een groot kerkhof, waar geen schuilplaatsen waren. Dus we renden naar de dichtsbijzijnde schuilplaats, maja we waren toch al doorweekt. Een goed half uurtje later scheen de zon weer, maar ik had alleen maar mijn spijkerbroek en t-shirt aan en bij me, dus ik heb koud gelegen :-(.
Ik was blij toen we in Bondi aankwamen; het strand was supermooi en de kroeg die we bezochten was relaxt. We hebben buiten op het terras gezeten.
Tijdens deze "excursie" waren we met 2 Schotten, 5 Duitse meiden, 1 Nieuw-Zeelander en onze Engelse gids vanuit Base (ons hostel). Tot ongeveer 18.00uur hebben we buiten gezeten bij de bar en zijn met de bus teruggegaan naar het centrum van Sydney.
Ik moet zeggen: die Schotten zijn wel erg netjes (ik had het koud en kreeg de trui van 1 van hen :)).

Eenmaal aangekomen besloten we om eerst te eten met z'n allen. Dat werd snel besloten: PIZZA (hmmm lekker).
Na lekker gegeten te hebben, zijn we naar het hostel gegaan om ons te verkleden en lekker een keer te douchen, want dat was wel nodig ;-)

En natuurlijk zijn we 's avonds met z'n allen wezen stappen. Eerst naar de bar naast ons hostel en daarna naar een club aan de haven. Het was leuk en gezellig, maar door de lange vliegreis was ik moe en slaperig aan het worden (mijn ogen vielen bijna dicht, en dat zonder gein!!!).
Dus om 23.45uur ben ik naar het hostel gelopen. De Nieuw-Zeelander moest er 's ochtends vroeg uit om naar zijn volgende bestemming te reizen, dus hij liep met mij mee.


DAY 2
Ik heb lekker geslapen en werd/schoot wakker om 9.30uur. Ow shit, het ontbijt!!!
Als je om 10.00u aankwam, kreeg je helemaal niets meer. Dus heb ik me snel aangekleed en ben naar beneden gegaan. Frank was nog niet wakker, maar hij was nog net op tijd voor het ontbijt.
Het was niet echt geweldig, maar in ieder geval een bodem tot de middag ;-)
Frank was gisteren een aantal Nederlanders tegen gekomen, dus zijn we met hen vandaag naar Manly Bay gegaan.
Het weer was goed, zonnetje scheen bij ongeveer 28 graden en het strand was ook mooi. Met de ferry waren we binnen half uurtje in Manly Bay.
Het enige wat we daar gedaan hebben, was op het strand liggen, wat gevolleybalt en bij een strandtentje (zoiets als ze in Scheveningen hebben;)) een biertje gedronken en toen zijn we teruggegaan naar Darling Harbour en ons hostel. Ik had het ontzettend koud, want had alleen een t-shirt en surfbroekje aan.
Ik heb me snel omgekleed, net als de rest en toen zijn we gaan eten bij de Chinees in Chinatown ;-)
Het was lachen, goed te eten en gezellig (met 8 man).

Dit was een goeie afleiding met alle Nederlanders, die ik de afgelopen 2 dagen gezien en gesproken heb. Maar nu wil ik meer contact gaan maken met de Australische bevolking en andere backpackers (plus in mijn eentje verder reizen). Ik heb ff geen behoefte aan gezelschap :-S. Tja, kan ook weleens gebeuren he ;-)

Nou, dit was het weer voor vandaag!
De volgende keer zal ik meer vertellen over echte bezienswaardigheden, dan dit ouwe slappe gelul van hierboven ;-)

Groetjes en slaap lekker (hierzo is het 23.15u),

(*) Lieksku (S)

  • 16 September 2007 - 12:06

    Bobbel:

    Leuk verhaal om te lezen (samen met Lyd) achter (onze) pc (packard bell) wel jaloers dat jij nu in australie zit, het weer is hier nu ook aardig (+/- 22 graden).

  • 19 September 2007 - 17:57

    Maria En Sarah:

    Lekker weertje daar, tenminste het warme deel (niet de regen). Wat onderneem je al veel. Had je niet eerst wat moeten uitrusten na zo'n lange reis? Lekker luieren enzo... Leuk zo'n reisverslag. We gaan het verder goed volgen. Veel groeten van ons uit het regenachtige Brabant. Van Sarah: "love you".

  • 22 September 2007 - 18:10

    Timmeke:

    Heu zuske,
    afzien daar, zo te lezen :)
    Een bezig bij'ke zulde wel blijven, maar ge magt wel een stuk van relaxedness van de ozzy's mee terugnemen.
    See Ya!!
    Cheers,
    Broerke.

  • 22 September 2007 - 18:38

    Pieter:

    Eindelijk heb ik je gevonden op het www, veel plezier daar en doe a.u.b. voorzichtig in het verre buitenland, kijk af en toe wel even hoe het met je gaat, groeten van Pieter, Anja, Joyce en Kim, tevens ook een dikke poot van Tosca ....

  • 23 September 2007 - 21:43

    Aniek:

    heej liekje!

    hoe cool! heb je al lang niet gesproken, maar kreeg van ons freek te horen dat jij ook in skippyland zat! (gaat hij ook heen binnenkort:) )
    veel plezier nog daar!
    groetjes,
    aniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Hey people, Nu ik mijn HBO studie Personeel en Arbeid heb afgerond, neem ik de kans om meer van de wereld te zien. Ik vertrek vanuit Nederland naar Australië, waar ik in Sydney land. Van daaruit ga ik vanuit het zuiden naar het noordoosten verder reizen. Na Australië wil ik misschien nog naar Nieuw-Zeeland, Indonesië en Thailand. Dus ik heb plannen zat!!! Groetjes, Lieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 26235

Voorgaande reizen:

12 September 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: