Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Eijnden - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sydney

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

24 September 2007 | Australië, Sydney

Hallo luitjes,

De eerste week in Sydney was geweldig :-)
Ik heb veel mensen leren kennen en ik ben vanuit Base hostel naar een ander hostel gegaan --> Dlux. Het is niet te geloven hoeveel Duitsers er in dit hostel overnachten :-|.
Ik dacht dat ik beter Engels zou gaan leren, maar nu denk ik dat ik Duits beter ga verstaan. Overal waar ik maar kom, hoor en zie ik Duitsers. :-(

Het hostel Base was geweldig qua ligging en slaapplaats; alleen het ontbijt was mager. Maar voor de rest goed!!!
In Dlux is het allemaal minder netjes en schoon, maja ik slaap er toch alleen maar. Het voordeel is dat ik een badkamer en tv op eigen kamer heb (delen met 7 andere meiden).

Helaas doet mijn digitale camera het niet, dus moeten jullie het zonder foto's doen. Misschien dat ik foto's kan plaatsen, zodra ik foto's van andere mensen (die ik tegengekomen ben) gemaild krijg.
De lens van mijn camera is stuk, dusja.... :-(

STAPPEN
Ik ben pas 1 keer op stap geweest, samen met Carola (Duits meidje) in de "Worldbar". HEt eerste drankje was gratis (vodka of beer), dus dan doe maar vodka-lemon ;-). En van 10 tot 11 was het gratis champagne voor de dames of travestieten ;-). Het was een supergezellige avond, zonder zat te worden :-P
Het enige schaam moment is dat ik karaoke gezongen heb: " Girls just want to have fun"!!! :-S


EERSTE WERKDAG
Vrijdag 21 september heb ik voor 1 dag gewerkt, want meer was er niet. Ik heb 7,5 uur lang naamkaartjes moeten maken oftewel een klemmetje aan een plastic zakje maken. Jeetje, wat is dat een klote werk!!!
Maar ik heb weer wat geld verdiend :-)

BLUE MOUNTAINS
Zaterdag 22 september ben ik om 6.00uur opgestaan om me klaar te maken om naar de Blue Mountains te gaan.
Als eerste zijn we met de bus naar een plaatsje gegaan waar de kangaroo's hun ontbijt aan het uitzoeken waren. Hier heb ik voor het eerst kangaroo's gezien en ook nog een stuk of 10. Ik kon gewoon naar ze toe lopen en aaien(maar dat laatste heb ik maar niet gedaan). Ik heb wel leuke foto's gemaakt, tenminste dat denk ik :-s.
Verder hebben we door de Blue Mountains gelopen; dit is een reusachtig gebied met ontzettend veel natuur en mooie watervallen. Het was mooi om te zien en nu weet ik ook waarom ze het Blue mountains noemen. De lavendelbomen verspreiden hun geur en door de luchtvochtigheid en de zonnestralen kleurt de "lucht" (=nevel) blauw.
Ik vond de "Three Sisters" niet zo amazing, want ik kan er niet echt veel uithalen. Het zijn drie stukken rots naast elkaar. Maar er zit wel een leuk verhaal achter: de tovenaar laat zijn drie dochters altijd op de rots spelen, zodat hij ze in de gaten kan houden. Zelf is hij in het bos aan het zoeken naar eten oftewel schieten op dieren voor het vlees. Wanneer de tovenaar omhoog kijkt, ziet hij een dwerg ofzoiets omhoog klimmen richting zijn dochters. Hij probeert te roepen, maar helaas horen zij hem niet. Dan tovert hij zijn dochters om in steen. De dwerg merkt het op en gaat achter de tovenaar aan. Wanneer hij bijna de tovenaar te pakken heeft, verandert de tovenaar zichzelf in een vogel met zijn toverfluit. Maar nu hij geen handen heeft, kan hij de toverfluit niet meer terugvinden en meenemen naar de berg(waar zijn drie dochters omgetoverd in rots zijn). En dat is het verhaal waarom er drie stukken rots omhoog staan in de Blue Mountains en de Three Sisters genoemd worden.
Katoomba was ook erg mooi, vooral het landschap. En verder ben ik nog in Leura geweest; een mooi, gezellig, klein dorpje waar veel locals wonen. We hadden tijd om te shoppen, dus ben ik wat winkels binnen gestapt.
Bij 1 winkeltje kreeg ik kippevel. De hele sfeer in het winkeltje deed me aan Nederland denken. Het was een leuk en positief gevoel :-)
Om 19uur was ik pas terug in hostel, dus ik had er al een goeie 12 uur opzitten :-S (pff, wat is dat vermoeiend).

Zondag 23 september heb ik al mijn spullen bij elkaar gepakt om mijn reis naar Tamworth voor te bereiden: Leconfield => Jilleroo / Cowgirl!!!

Groetjes en een dikke kus uit Sydney,

Lieke 8)



P.S. Als iemand mij een sms wil sturen kan dat op twee nummers.
Nederlands nummer = +31 612 936 005
Australisch nummer = +61 406 091 117

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Hey people, Nu ik mijn HBO studie Personeel en Arbeid heb afgerond, neem ik de kans om meer van de wereld te zien. Ik vertrek vanuit Nederland naar Australië, waar ik in Sydney land. Van daaruit ga ik vanuit het zuiden naar het noordoosten verder reizen. Na Australië wil ik misschien nog naar Nieuw-Zeeland, Indonesië en Thailand. Dus ik heb plannen zat!!! Groetjes, Lieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 26229

Voorgaande reizen:

12 September 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: